c_300_250_16777215_10_images_78060.jpg

 

ترکمن سسی - وحید حاج سعیدی : درست است که از قدیم و ندیم گفته اند عجله کار شیطان است و به قول مولانا  « گرچه فرمودست که:  الانسان عجول / لیک تو اشتاب کم کن، صبر کن .

 

ولی از طرفی ما ایرانی ها معتقدیم در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست و با توجه به شلوغی نانوایی ها و ضرروت رعایت پروتکل های بهداشتی هر چه سریعتر باید نان را به تنور چسباند تا مردم بیشتر از این در صفوف به هم فشرده معطل نمانند! فلذا دیروز صبح اعضای شورای شهر ولایت ما دور هم جمع شدند و تا برای پیشبرد اهداف از قبل تعیین شده و طراحی چیزی شبیه به آرمان شهر خدا بیامرز سعدی یا اتوپیای افلاطون شهردار جدید معرفی کنند.


البته ما وقتی محتوی تبلیغات کاندیداهای شورای شهر و حجم بالای پیشنهادات و طرح های سوفسطایی و غیر سوفسطایی کاندیداها  را در ایام تبلیغات دیدیم انتظار  داشتیم منتخبین شورا، به منظور استفاده بهینه از زمان، شهردار جدید را قبل از انتخابات شوراها، تعیین کرده و در روز تحلیف همزمان که در حال قسم خوردن هستند، از شهردار جدید رونمایی کنند تا از زمان چهار ساله به نحو احسن استفاده کنند! اما زهی خیال باطل ...


به نظر می رسد بر خلاف نظر ما، عده ای از اعضای جدید شورا اصلاً عجله ای برای چسباندن نان به تنور ندارند و بیشتر طرفدار  نقل قول استاد کمال الدین خجندی شاعر تاجیک  هستند که فرموده «کارها نیکو شود اما به صبر... تخم مرغ کوکو شود اما به صبر»!»


فقط دوستان جدید و مشاوران آنها در جریان باشند کوکو اگرچه انواع متفاوتی دارد و در شمار غذاهای خوشمزه‌ای محسوب می شود که روش طبخی تقریبا ساده و راحت دارند و نسبتا هم زود آماده می شوند ولی پخت همین غذای ساده هم مراتبی دارد و اگر بیش از اندازه برای پخت آن دست دست کنیم ممکن است کوکو حین طبخ وا برود، روغن داخل ماهیتابه بسوزد، برق قطع شود، مایه کوکو فاسد شود و هزار و یک گرفتاری دیگر ... از ما گفتن بود!

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر