c_300_250_16777215_10_images_78061.jpg


ترکمن سسی : یادداشت - درخشش دانش آموز گلستانی از طایفه قزاق در پر تب و تاب‌ترین رقابت علمی کشور و کسب رتبه سه کنکور علوم تجربی امسال نکات فراوانی داشت.

 


این موفقیت موجی از خوشحالی در بین مردم منطقه بویژه دانش آموزان گلستانی ایجاد کرده است. این خوشحالی بیشتر ناشی از آن است که این موفقیت نشان داد کسب رتبه های برتر کنکور در انحصار شهرهای بزرگ با امکانات عالی نیست بلکه با قدرت اراده و همت و پشتکار می توان حتی در شهری مانند بندرترکمن نیز این مهم را انجام داد.

 

تصور عمومی آن است که مناطق محروم و شهرستان های مناطق دورتر از مرکز امکانات کمتری نسبت به کلان شهر‌ها دارند و دانش آموزان این مناطق شانس کمتری برای موفقیت در کنکور دارند، اما کسب رتبه سه عرفان کرپه دانش آموز بندرترکمنی از یکی از مناطق محروم کشور در استان گلستان نشان داد که این تصور درستی نیست.

این دانش آموز نخبه در صحبت هایی گفته است که داشتن هدف، اعتماد به نفس و پشتکار در کنار حمایت های والدین و کمک های معلمان مهمترین عوامل موفقیت وی بودند.

به سادگی می توان فهمید پس همه چیز امکانات متنوع و زندگی کردن در پایتخت نیست و مهمترین و اثرگذارترین عوامل در درون خود دانش آموزان و اطراف وی هستند.

قطعا کسب این رتبه حس اعتماد به نفس و امید به موفقیت در بین دانش آموزان گلستانی را ارتقا داده است و در جای جای استان گلستان استعدادهای زیادی وجود دارد که می‌توانند در سال های آتی حائز رتبه‌های ممتازی شوند.

از دیگر نکات مهم این موفقیت غلبه اراده و خواست دانش آموزان بر انواع کلاس های کنکور و هزینه های مازاد است و عرفان کرپه نشان داد با همت و تلاش مستمر می توان به موفقیت های بالایی در سطح کشوری دست یافت.

بهرحال وی ثابت کرد که اگر دانش‌آموز هدف و برنامه داشته باشد، حتی اگر در دور افتاده‌ترین مناطق و با حداقلِ امکانات زندگی کند «موفقیت» و کسب رتبه های ممتاز کشوری دور از دسترس نیست.

عرفان اکنون یک الگوی موفق برای دانش آموزانی با شرایط خودش است و رتبه وی امیدها را در میان دانش آموزان منطقه ارتقا داده و مسیر موفقیت در کنکور را برای دانش آموزان گلستانی هموارتر کرده است.

به قلم : نورمحمد دانشمند - مدیر مسئول ترکمن سسی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر