c_300_250_16777215_10_images_99110.jpg

 

ترکمن سسی - عبدالغفار آخوند شفیعی با بیان اینکه امام حسین(رض) رهرو راه رسول الله بود آن حضرت را مظهر شجاعت و مدافع مسیر حق و عدالت توصیف کرد.


عبدالغفار آخوند شفیعی در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی ، ماه محرم و صفر را ایام قرار امت اسلامی خواند و با اشاره به رویدادهای گذشته تاریخ اسلامی گفت: صحابه و اهل بیت رسول مکرم صلی الله علیه و آله وسلم برای آبیاری درخت اسلام از جان و مال خویشتن گذشتند و در این راه سختی های بسیاری را به جان خریدند.
وی ادامه داد: صحابه و امامان با هرگونه رفاه و آسایش بیگانه بوند و گرچه بنابر مقتضیات زمانه خود عمل می کردند، اما دغدغه نبی امت در آنها نیز وجود داشت و با دلبستگی های دنیوی فاصله می گرفتند. یکی از خصلت مهم در ایشان دور اندیشی و آینده نگری بود.
 آخوند شفیعی افزود: آن حضرت تعصب شدیدی به دین و روش جد بزرگوار خود داشت، لذا تا آخرین قطره خون خود با مفاسد و مظالم آن روزگار مبارزه کرد و سرانجام پیروز حقیقی کسانی شدند که در رکاب آن بزرگوار در شامگاه روز عاشورا به دیدار حق نائل آمدند. فقدان ایشان گرچه برای مجموعه امت بسیار تلخ و ناگوار بود، لیکن آنها به خوشبختی ابدی رسیدند. از این رو اعمال ما نیز باید شبیه به آن بزرگ اندیشان باشد.
این فارغ التحصیل حوزه علمیه قرنجیک، امام حسین(رض) را الگوی خوبی برای امت و خصوصا جوانان توصیف کرد و تاکید ورزید: غربی ها در گذشته نیز خود را متمدن می دانستند. تمدنی که با اسلام و قرآن دشمنی دیرینه دارد. غرب می کوشد تا بی بند و باری را در میان مسلمانان ترویج دهد. امروز دشمن بی حجابی را نشانه تمدن معرفی کرده و نابودی اسلام ناب محمدی را هدف می داند. آنها، زن را به شکل یک کالا در آورده و تصاویرشان را بر روی محصولات تبلیغاتی خود به نمایش می گذارند تا به سود بالا برسند، اما اسلام به زن کرامت بخشیده و زنان پاک نبی اکرم و اهل بیت ایشان را به عنوان بهترین انسان ها معرفی می کند.
آخوند شفیعی خاطر نشان ساخت: قربش نتوانست نبی مکرم اسلام را با وعده ریاست و رفاه از رسالت الهی منصرف کند و یزید نیز به این هدف نرسید. آن حضرت در مکتبی درس خوانده بود که بسوی شهادت منتهی می شد. درسی که بسیاری از جوانان این مرز و بوم نیز آن را یاد گرفته و برای دفاع از اسلام جنگیدند تا سرانجام به نبی امت و امام شهدا پیوستند.

گفتگو از: خبرنگار ترکمن سسی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر