c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-01-28_08-00-32.jpg

 

ترکمن سسی - دکتر محمد نظر خلیقی ، مؤسس حوزه علمیه خواهران ام الابرار آق قلا گفت که آموزش قرآن ، گسترش سبک زندگی اسلامی و توانمندسازی زنان و دختران برای مشارکت فعال و موثر در جامعه از اهداف این حوزه است.


دکتر محمد نظر خلیقی مؤسس حوزه علمیه خواهران ام الابرار شهرستان آق قلا در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی، با بیان اینکه این حوزه علمیه کاملا با کمک تشکل های مردم  نهاد بنا شد افزود: عشق و علاقه زنان و بانوان این منطقه به فراگیری قرآن و احکام انگیزه ای شد تا در جهت خدمت به اسلام ناب محمدی در صدد ساخت بنا برای آموزش احکام برای بانوان برآییم.

استاد خلیقی با اشاره به اینکه این حوزه در سال 1394 تأسیس و با مدیریت حاجیه خانم آسیه میرزاعلی شروع به کار کرد گفت: به لطف الهی و زیر سایه امنیت انقلاب شکوهمند اسلامی در خدمت خواهران و بانوان این شهرستان و استان می‌باشد و با استقبال بی سابقه ای از طرف خواهران قرار گرفت.

دکتر خلیقی با اشاره به اینکه در این حوزه علمیه 120 طلبه خواهر در حال فراگیری احکام و علوم قرآنی هستند که تعداد 90 طلبه خواهر بصورت شبانه روزي مشغول به تحصیل هستند گفت: همچنین در این حوزه آموزش قرآن و مهارت‌های زندگی اسلامی آموزش داده می شود.

وی نقش حوزه علمیه در تعالی جامعه را بسیار تاثیر گذار دانست و گفت: تلاش در فهم جامع دین با تکیه بر فقه حنفی به ویژه در عرصه زن و خانواده ، تعلیم و تولید علم و اندیشه و فرهنگ متقن و استوار، و حضور برجسته در عرصه های علمی و تمدنی در سطح بین الملل از جمله اهداف این مدرسه علمیه است و افزود: نيمي از پيكره جامعه را زنان تشكيل مي دهند و از اين منظر طلبه هاي خواهر در به كارگيري روش هاي هدفمند، جذاب و اثرگذار براي فراگيري علم و معنويت و همچنين گسترش فرهنگ اسلامي و ايراني رسالت سنگيني دارند.

مؤسس حوزه علمیه خواهران ام الابرار با تاکید براینکه تحصيلات حوزوي خواهران در همسر داري، تربيت فرزندان صالح و ارتقاي سطح آگاهي جامعه اهميت زيادي دارد و آنان را براي نقش آفريني در عرصه فرهنگي و ديني و به عنوان مشاور فرهنگي آماده مي كند اظهار داشت: ما در مدرسه علمیه خواهران ام الابرار تلاش می‌کنیم با هموار کردن مسیر طلاب آنها را در رسیدن به توانایی حل مسئله و درک عمیق دین یاری کنیم تا بتوانند در افق بلند فعالیت خود، اثرگذار و توانمند ظاهر شوند.

وی تصریح کرد :متأسفانه خیلی از افراد اثر معجزه‌آسای زنان در اصلاح اجتماعی و کشاندن جامعه به سمت صلاح را باور ندارند و دلیل این باور نادرست، عدم شناخت ظرفیت‌های نهفته و گنج پنهان در وجود زنان است و ممکن است قدرشناس این نعمت و گوهر نباشند افزود: این در حالی است که فقهای عظام اهل سنت و مقام معظم رهبری نگاهشان به زنان والا بوده و هست.

دکتر خلیقی خاطر نشان کرد: گسترش سبك زندگي براساس تعاليم و آموزه هاي دين مبين اسلام و سيره اهل بيت(ع) وصحابيات ابرار، از سوي حوزه هاي علميه خواهران، تلاش دشمنان را براي تضعيف بنيان خانواده و متلاشی کردن آن ناكام  مي كند.

وی با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب اسلامي با طرح سبك زندگي بر اساس احكام الهي و قرآني موضوع جديدي را فرا روي حوزه هاي علميه قرار دادند كه اين قشر از جامعه به خصوص خواهران طلبه بايد آموخته هاي خود را در در جامعه جاري كنند افزود: دريافت مدرك تحصيلي در حوزه هاي علميه پايان راه نيست بلكه اهداف والايي همچون مقابله با گسترش فرهنگ غرب و بي بند و باري، گسترش سنت رسول اكرم (ص) در جامعه و هدايت جوانان و نوجوانان به خصوص دختران جوان در مسير تقوا و معنويت؛ پيش روي اين قشر از جامعه است.

استاد خلیقی تاکید کرد: امروز دشمنان نظام اسلامي با بهره گيري از فضاي مجازي و شبكه هاي ماهواره اي اعتقادات جوانان ايران را نشانه رفته اند كه مي طلبد خواهران طلبه ضمن درك صحيح معارف اسلامي و سنت رسول اكرم (ص) و سيره اهل بيت(ع) و صحابيات ابرار، نسبت به آگاه سازي دختران جوان از توطئه هاي دشمنان اقدام كنند و تبليغ دين اسلام  و تبلیغ سنت رسول اكرم (ص) مجاهدت هاي شبانه روزي مي طلبد كه خواهران طلبه بايد با برقراري ارتباط با دختران جوان به صورت چهره به چهره فرهنگ ناب محمدی را در جامعه احيا كنند و مسیر تعالی را برای آنان تسهیل کنند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر