c_300_250_16777215_10_images_156391886.jpg

 


ترکمن سسی - رییس کل دادگستری گلستان گفت: غفلت از توجه به افزایش معارف دینی، مذهبی در جوانان و تببین اتفاقات روز از اصلی‌ترین دلایل بروز ناآرامی‌های اخیر در کشور است.


به گزارش ایرنا، حیدر آسیابی روز پنجشنبه در نشست مسوولان فرهنگی گلستان افزود: غفلت از مباحث و ظرفیت‌های دینی تربیت نسل جوان را دچار چالش کرده که باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود.
وی اظهار داشت: یک نفر از بازداشتی‌های اغتشاشات اخیر گلستان نمازخوان نبود که در ایام بازداشت تلاش کردیم مباحث و موضوعات دینی به این افراد آموزش داده شود.
وی بیان کرد: نسل جوان و نوجوان در شناخت و بینش دینی با چالش‌هایی روبرو بوده و چنانچه این قشر از نماز دور نمی‌شدند اتفاقات اخیر را شاهد نبودیم.
آسیابی افزود: اغتشاشات اخیر نتیجه کوتاهی در مباحث دینی و اعتقادی بوده که امیدواریم در مساجد، مدارس، مراکز علمی و آموزشی، ارگان‌ها و نهادها به موضوع نماز برای کاهش آسیب‌های اجتماعی توجه جدی شود.
مدیر ستاد اقامه نماز گلستان هم در این نشست گفت: ترویج مفاهیم نماز و تبیین کارکردهای آن در ابعاد مختلف باید مورد توجه جدی مدیران، مسوولان و نهادهای مرتبط باشد.
قاسم محمدی افزود: آموزش‌ و مهارت‌ لازم پیرامون فلسفه و چرایی نماز و همچنین روانشناسی، معارف نماز و مخاطب شناسی نوجوانان در گلستان توسط، استادان و مدرسان تخصصی انجام شد و شرکت کنندکان در دوره مهارت‌های لازم در زمینه معارف نماز را فرا گرفتند.
وی اظهار داشت: اجلاس سراسری نماز با موضوع نماز و مدرسه، برگزاری جشنواره علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز با عنوان «فجر تا فجر»، مراسم ویژه شعبان، دوره آموزشی مهدویت و تربیت مربی کودک و نوجوان از جمله برنامه‌هایی پیگیری شده توسط ستاد اقامه نماز گلستان بود.
محمدی افزود: نقش‌آفرینی مدیران، مسوولان و مردم در ترویج بیشتر فرهنگ نماز اهمیت بسیاری دارد .
وی اظهار داشت: تاکید محوریت برنامه‌های ستاد اقامه نماز گلستان پیرامون مدارس و نوجوانان است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر