c_300_250_16777215_10_images_79016.jpg

 

ترکمن سسی - امام حسین (رض) به عنوان مظهر حق گویی؛ عدالت خواهی و با هدف احیای دین و زنده نگه داشتن سنت پیامبر(ص) و امر به معروف و نهی از منکر در این مسیر به درجه شهادت رسیده است.



در پیروی از توصیه های نبی مکرم اسلام که به صراحت مسلمانان را به دوست داشتن اهل بیت توصیه کرده است ، اهل سنت گلستان همواره محبت قلبی و ارادت عمیق خود را نسبت به اهل بیت و امام حسین( ع) بویژه در ماه محرم و ایام عاشورا با شیوه ها و آداب و رسوم خاص خود ابراز می دارند.

سخنان امامان جمعه اهل سنت در ترکمن صحرا درباره ماه محرم، عاشورا و قیام‌امام حسین(رض)


حاج احمد آخوند قربان پور، امام جمعه اهل سنت شهر فراغی:
در تاریخ اسلام در روز عاشورا دو اتفاق تلخ و سخت صورت گرفته است که از آن به یاد داریم. یکی در سال 61 هجری نوه پیامبر(ص) امام حسین (ع) را گردنش را می زنند و شهید می کنند و دیگری هم در آینده اتفاق خواهد افتاد که در روز جمعه (عاشورا) دنیا به پایان خواهد رسید و قیامت فرا خواهد رسید.


حاج ابوبکر آخوند خوجملی ، امام جمعه اهل سنت نگین شهر:
اگر امروز افتخار می کنیم دین داریم همه آنها ثمره خون و ایثار و از خود گذشتگی شهدا که ئر راس آنان امام حسین رضی الله عنع قرار دارد.. به شهادت رسانیدن امام حسین (ع) از نظر خداوند متعال و حضرت رسول اکرم جزو گناهان کبیره بوده و و آنانی که وی و یاران ایشان را به شهادت رسانیدند و یا حتی به آنها ( قاتلین ) کمک کرده باشند و آنهایی که از شهادت امام حسین راضی بوده باشند همگی در کنار گناه بزرگ شریک می باشند.


حاج دوست محمد آخوند میرحسن زاده، امام جمعه اهل سنت کلاله :
حضرت حسین با علم بر اینکه از این سفر بازگشتی نیست با خانواده رفت تا ثابت کند به معجزه خداوند اعتقاد دارد.امام حسین با شهادت خود درس شهادت طلبی را به آزادگان جهان داد و جان و مال خود را در راه احیای امر به معروف و نهی از منکر فدا کرد.


حاج قربان محمد آخوند اونق، امام جمعه اهل سنت بندرترکمن:
محرم ماه بزرگی است که در آن حضرت امام حسین (ع) شهید شدند .

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر