c_300_250_16777215_10_images_2m_2022_02_05_10_55_19_61fe5797b3071.png

 

ترکمن سسی - نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گلستان، در یک محتوای آموزشی ، هفت راهبرد برای استفاده سالم از فضای مجازی ارایه کرده است.

 

راهبرد اول:

والدین و بزرگترها درک درستی از فضای مجازی پیدا کنند. متاسفانه درک ما از فضای مجازی درست نیست و ناکافی است. پیچیدگی ها ، بزرگی و غیرقابل پرهیز بودن و فراگیر بودن فضای مجازی را درک نکردیم.

راهبرد دوم:

آشنایی کامل با ظرفیت ها و چالش های فضای مجازی یعنی خودشان هم زیست مجازی را تمرین و تجربه کنند و در این فضا وقت بگذرانند.

راهبرد سوم:

باید مهارت های استفاده از فضای مجازی را یادبگیریم. این مهارت ها به تولید، کنشگری و ارتباط مربوط می شود.

راهبرد چهارم:

والدین قدرت برنامه ریزی پیدا کنند. همه مسایل فقط در داخل فضای مجازی خلاصه نمی شود بلکه برخی از آنها نیز از بیرون بر حاکم بر این فضا بوده و آن قدرت و توان برنامه ریزی فرزندان و نظارت بر آن و مواجهه با مشکلات احتمالی است.

راهبرد پنجم:

بین فضای مجازی و فضای حقیقی توازن ایجاد کنیم. یعنی باید بچه ها را به گردش و تفریح هم ببریم و با آنها بازی فکری و آپارتمانی انجام دهیم. رست است که بعضی از اینها را می توان با نرم افزار آموزش داد ولی بهتر است بخشی را در فضای حقیقی انجام دهیم تا توازن برقرار شود.

راهبرد ششم:

ارتباط عاطفی با فرزندان را توسعه دهیم . این موضوع خیلی اهمیت دارد.

راهبرد هفتم:

توسل و توکل است. ا اعتقاد داریم خداوند عالم دائما بالای سر ما نسانهاست و اورا مدیریت می کند. بنابراین باید به ابعاد معنوی بیشتر توجه کنیم و فرزندان خود را بدست خدا بسپاریم. توسل و توکل در همه شرایط می تواند انسان را صیانت کند.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر