c_300_250_16777215_10_images_2m_c8214140-39aa-4f21-b340-1064bb08b797.jpeg

 

ترکمن سسی - عبدالستار کم فعال فضای مجازی در یادداشتی به نقش رسانه ها در شناسایی و رفع معضلات اجتماعی محله های کم برخوردار در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی پرداخت.


وی نوشت: فقر اقتصادی در یک جامعه به نسبت فقر فرهنگی را به دنبال دارد ، چون که در شرایط نامساعد اقتصادی ، فرهنگ نیز نابود میشود . هرقدر طبقات آسیب پذیر جامعه در فشار اقتصادی بیشتری قرار بگیرند ، منطق اقتصادی آن جامعه نیز نادرست تر میشود.

هرقدر نابرابری های اجتماعی در یک جامعه ای بیشتر باشد و توزیع خدمات رفاهی ، عمرانی و بهداشتی در یک شهر ناعادلانه باشد و شهر به دو قسمت مرفه و غیر مرفه تبدیل بشود ، قطعا طبقات آسیب پذیر جامعه ، احساس کم توجهی و بی عدالتی کرده و در نتیجه هنجارشکن شده و تضادهای اجتماعی زیاد میشود.

عبور ریل راه آهن از وسط شهر ساحلی بندرترکمن ، شهر را به راه بند شمالی و جنوبی تقسیم کرده است . در شمال و شمال غربی شهر ، بیشتر ساکنین اکثرا طبقات آسیب پذیر کارگر ،صیاد و کم درآمد زندگی میکنند و چون بیشتر طبقات آسیب پذیر این منطقه به دلایل مختلف از جمله نداشتن دغدغه حوزه اجتماعی ، سطح سواد کم ، عدم آگاهی و شناخت کافی از حقوق شهروندی و اجتماعی خود و تاثیر آن بر زندگی فردی و اجتماعی موجب شده تا کمتر از این حق خود در جامعه بهره ببرند.


بنابراین ، از سال 1394 با احساس مسئولیت اجتماعی به عنوان فعال فضای مجازی و فعال اجتماعی ،به نوعی رسانه ی مستقل محله های کم برخوردار و طبقات آسیب پذیر این محلات شده و در سایه تعامل سازنده با مسئولین محلی راستای رفع آن معضلات محله ای گام برداشتیم .

بی شک ،رسانه های حامی اقشار آسیب پذیر بر ایجاد آگاهی برای محله های کم برخوردار و آسیب پذیر جامعه ، سبب انعکاس صدای آنان شده و تحقق حقوق شهروندی آنان شده و کمبودها و نارسایی های اجتماعی محله ای آنان را به گوش مسئولین محلی رسانده و باعث تحرک و پویایی مسئولین شده و فرصتی برای حق خواهی این قشر شده و جامعه را نسبت به شرایط آنان آگاه و حساس می‌سازد .

در ضلع شمالی این شهر ،عبور کانال آب از محدوده شهری به سمت دریا، به علت عدم رسیدگی و بهسازی و دیواره سازی جهت زیبایی مبلمان شهری مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنین در این مسیر به مدت چندین دهه ایجاد کرده بوده است .

لذا از ابتدای سال 1395 رسماً جهت بهسازی و دیواره سازی کانال در راستای زیبایی مبلمان شهری و پیشگیری از حوادث غیرمترقبه و توجه به توسعه زیرساخت‌های عمرانی محله های کم برخوردار از ابتدای سال 1395 رسماً مطالبه گری و پیگیری از طریق مسئولین محلی و ذیربط را آغاز کردم.

بعد یک و نیم سال مطالبه گری و پیگیری و رسانه ای کردن در فضای مجازی ، در بهمن سال 1396 استارت بهسازی و دیواره سازی کانال اورکتلی زده شد و در آذر سال 1398 فاز یک آن تکمیل و به بهره برداری رسید .


با تکمیل و بهره برداری ،این پروژه از حالت تهدید به فرصت تبدیل شده وفارغ از اهمیت زیست محیطی با توجه به اینکه این مسیر ، مسیر گردشگری به سمت ساحل دریا بوده ،به یک ظرفیت مستعد زیست محیطی تبدیل شد.

پروژه دیواره سازی و ساماندهی کانال اورکتلی , نه تنها به عملیات عمرانی محدود نمیشود, بلکه اقداماتی در حوزه فضای سبز وزیباسازی(زیبایی مبلمان شهری) صوت بگیرد علاوه بر تامین سلامت و بهداشت شهروندان بندترکمن , زیبایی های بصری شهر ( بهسازی و آسفالت ضلع جنوبی کانال در شهریور امسال با مطالبه گری و رسانه ای کردن ) محیط زندگی شهروندان محله های کم برخوردار را نیز دلنشین تر کرد.


فعال فضای مجازی : عبدالستار کم / ۱۷شهریور 1403

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر