c_300_250_16777215_10_images_2015_1eb129b8-de1e-4ad1-b266-e52ea65af519.jpeg

 

ترکمن سسی - معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: تا پایان هفته جاری و با خرید آب از بخش خصوصی بخش زیادی از مشکل کم‌آبی در شهرستان بندرترکمن در غرب گلستان برطرف شود.


سید مهدی آل‌حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو اظهار کرد: پس از اتفاقات اخیر در بندرترکمن و مشکلات ایجاد شده در تامین آب شرب مقرر است تا از محل اعتبارات جاری به سراغ خرید آب خام از بخش خصوصی برویم تا بخشی از تنگنا‌های موجود برطرف شود.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان گلستان ادامه داد: در این راستا و تا پایان هفته جاری ۳ حلقه چاه کشاورزی بخش خصوصی با دبی ۲۵ لیتر بر ثانیه در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار بگیرد و پس از استاندارد سازی و بهبود کیفی آب وارد شبکه توزیع آب شرب در بندرترکمن شود.

وی ادامه داد: این چاه‌ها در حوزه استحفاظی شهرستان کردکوی قرار دارند و در صورت تامین اعتبارات لازم، این فرآیند تا پایان فصل تابستان استمرار خواهد داشت.

آل حسینی افزود: در حال حاضر ۱۵۰ لیتر بر ثانیه از محل چاه‌های آب و ۶۰ لیتر بر ثانیه از محل آب شیرین کن آب آشامیدنی وارد شبکه توزیع شهر بندرترکمن می‌شود که می‌تواند کفاف الگوی مصرف معمول مشترکین را بدهد؛ اما الگوی مصرف برآورد شده در منطقه ۵۰ درصد بیش از حد استاندارد است.

وی گفت: در حال عملیات آبرسانی سیار در مناطقی که دچار کمبود آب یا افت فشار هستند توسط تانکر انجام می‌شود و این فرآیند تا پایدارشدن شبکه ادامه دارد.

آل حسینی یادآور شد: نصب پمپ‌های غیر مجاز توسط مشترکین و افزایش سرانه مصرف در آستانه عید قربان از اصلی‌ترین دلایل مشکل کم آبی در بندرترکمن است که انتظار داریم که همکاری بیشتری از سوی مشترکین انجام پذیرد.

گفتنی است، در هفته‌های اخیر شاهد قطع مکرر و طولانی مدت آب در برخی روستا‌ها و محلات شهر بندرترکمن بودیم که این امر گلایه مندی مردم را به همراه داشت.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر