c_300_250_16777215_10_images_2015_d0207b05-25a3-4548-bd5e-cebe073df45d.jpeg

 

ترکمن سسی - عبدالرضا نظری - عید قربان آمد. عیدی که ریشه در باورهای دینی و فرهنگ و سنت دیرین ترکمن ها دارد. هوای عید، جنب و جوش خاصی شهرها و روستاها و در میان مردم کوچه و بازار ایجاد کرده است.


. مردم این دیار این روزها در تکاپوی آمادگی و تدارک برای استقبال از این عید بزرگ هستند.
خونه تکانی، خرید لباس تازه و شیرینی و آجیل سفره عید و از همه مهم‌تر تدارک بره، گاو و شتر برای قربانی از دغدغه های سخت اما شیرین مردمان صحراست تا خود را برای این عید به مدت سه روز آماده کنند.
طبق شنیده ها در اوضاع کنونی قیمت بره قربانی امسال نسبت به سال گذشته دوبرابر افزایش یافته و هر راس بره حدود 15الی 20,میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و قیمت زنده آن کیلویی 315الی 330 است.
اگرچه با وضعیت خوب نزولات آسمانی نسبت سال های گذشته مزارع جو گندم و سایر محصولات دیگر پربار شده واریز طلب کشاورزان گردش اقتصادی بهتری را شاهد خواهیم بود. اما کشاورزان میگویند محصولی که امسال از زمین ها جمع آوری و تحویل سیلوها دادند تا این لحظه دولت هنوز قیمت خرید تضمینی گندم را کامل پرداخت نکرده است. با این حال اهمیت این عید نزد مردمان صحرا فراتر و مهم تر از این حرف هاست.
مردم صحرا در کنار دغدغه های شخصی، مسئولیت های اجتماعی که دارند امسال نیز این عید را بخوبی برگزار و به برکت این عید مبارک یک نوع حس و حال همدلی و دستگیری از نیازمندان در جامعه را نیز در کنار آن فراموش نخواهند کرد.
این شور شوق با توجه به فرا رسیدن این عید همه طبقات جامعه از ضعیف تا متوسط و غنی تا فقیر همه این شور شوق ایجاد خواهد شد.
خیران و مردمان نیک اندیش این دیار در روزهای منتهی به عید قربان از توجه به یتیمان، زنان سرپرست خانوار و خانواده های ضعیف غافل نخواهند بود تا در شادی اجتماعی در عید قربان تا حد امکان همه و همه سهیم باشند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر