c_300_250_16777215_10_images_22784.jpg



ترکمن سسی - وحید حاج سعیدی - سال هاست ما ذهن خلاق مان را به حراج گذاشته ایم و تراوشات ذهنی حکیمانه مان را به ثمن بخس در اختیار سیاست مداران، تئوری پردازان، دانشمندان، اندیشمندان و مسئولان قرار داده ایم اما دریغ از یک نیم نگاه و بهره برداری ...


باور بفرمائید اگر ما این تراوشات و منویات ذهنی را که حاصل ریاضت های علمی و مکاشفات ارضی، سماوی و حتی بحری است، وکیوم می کردیم و در اختیار دانشمندان و نظریه پردازان و تئوریسین های هر کشور دیگری می گذاشتیم، آن را حلوا حلوا می کردند و روی چشم شان در اسناد ملی توسعه و تحول مملکت شان به کار می بستند!  
از تئوری زوج و فرد کردن مدارس و کارتی کردن آب خانگی گرفته تا گاز سوز کردن هواپیما ها و راه اندازی بنگاه های معاملات ملکی خانوادگی و ساخت قبرستان غیر انتفاعی ...
اما ظاهراً این مکاشفات و ایده های سوفسطایی تنها مختص حقیر نیست و اخیراً هم یکی از بزرگان به تنهایی کاشف به عمل آورده اند هر کره ای به اندازه 24 ایرانی کار می کند! اصل خبر به روایت جراید  
محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس امور استراتژیک در نشست خبری اول آذر در کرمانشاه گفت: ساعت مفید کار در کره جنوبی ۹.۵ ساعت و در ایران ۲۲ دقیقه است و این یعنی یک کره‌ای معادل ۲۴ نفر ایرانی کار می‌کند. علاوه بر این کار سخت، بسیار کم توقع هم هستند و بسیاری در آپارتمان‌های ۱۵ متری و ۱۷ متری سکونت دارند.
والا ما شنیده بودیم بر اساس تطابق و تفسیر تغییرات چرخه ای در توالی های رسوبی و سیکلواستراگرافی (تغییرات رسوبی سنگ ها) یکی دو میلیارد سال پیش، شبانه روز 19 ساعت بود، ولی فکر نمی کردیم این تغییرات باعث شوند تا شبانه روز در کره جنوبی چهل پنجاه ساعت باشد و یک کره ای بتواند 24 برابر یک ایرانی کار کند!  
عجب ... ساعت کار مفید در ایران فقط 22 دقیقه در شبانه روز است ؟! مرد حسابی اینجا طرف دو شیفت کار می کند؛ شب ها هم مثل آن داستان کتاب فارسی دوره ابتدایی یواشکی پاکت نامه تا می کند و .. باز هم هشتش گره نُه که خوب است، گره یازده و دوازده است!  
بله آن 22 دقیقه ای که شما و دوستان تان محاسبه کرده اید مربوط به کارگران و کارمندان مازادی است که به سفارش برخی دوستان در ادارات و کارخانجات به اسم مشاور و مدیر فنی و در خوشبینانه ترین حالت کارگر مازاد... به کار گرفته شده اند و از قضا تعدادی شان نیز حقوق نجومی دریافت می کنند!  
فی المثل در حالی به ازای هر یک نفر نیروی انسانی در ایران‌خودرو و سایپا، حداکثر ۸ خودرو در سال تولید می‌شود که این میزان بطور متوسط در جهان ۳۰ و در شرق آسیا تا ۶۶ خودرو است. حالا باز جای شکرش باقی است در این شرکت ها چیزی تولید می شود!  
حقیقت امر مردم عادی خیلی بیشتر از آن چیزی که در مخیله شما می گنجد، کار می کنند و به گوش به فرموده ملک الشعرای بهار خدا بیامرز دنبال «سرمایه جاودانی» هستند تا جایی که حتی حال و حوصله و وقت نشستن بر لب جوی و تماشای گذر عمر را ندارند!

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر