c_300_250_16777215_10_images_27789.jpg


ترکمن سسی - عبدالرسول جوادی بالاجاده در یادداشنتی، خدمات اجتماعی درمانی در روستاها را انتظاری مغفول مانده یاد کرد و بر توجه و ساماندهی آن توسط استانداری، دانشگاه علوم و آموزش پزشکی، بخشداران و دهیاران تاکید کرد.


فعال رسانه ای گلستانی در این یادداشت نوشت: توجه به نگهداشت و توسعه جمعیت روستاها همواره مورد توجه و تاکید مسئولان در همه دولت‌ها بوده است . یکی از لازمه های مهاجرت بالعکس و توسعه روستاها توجه دستگاههای اجرایی به خدمات اجتماعی و درمانی در روستاهاست.
روستاها در سنوات اخیر و فرارو دچار بیماری اجتماعی با عنوان کهولت سنی مواجع می باشد و نگهداشت اهالی و ساکنین آن در این شرایط سنی می بایست مورد توجه قرار گیرد و خدمات اجتماعی و درمانی در روستاها جریان داشته یابد. انتظار است تا دستگاهای اجرایی من جمله مراکز خدمات درمانی باید برای نگهداشت سالمندان برنامه ریزی و اقدامات خدماتی انجام دهند .
مراکز خدمات درمانی باید سرکشی های مستمر از سالمندان و بازدید مستمر و زمانبندی شده برای چک فشار خون،قند و حتی اخذ آزمایشات عمومی،سلامت عمومی درمانی ساکنین سالمند روستاها را کنترل و تحت نظر داشته باشند
یکی از مشکلات اساسی در حوزه درمان نبود خدمات اجتماعی به سالمندان در روستاهاست . سالمندان اگر توان حرکتی داشته باشند نیازمند خدمات عمومی اجتماعی و درمانی نمی‌باشند و حتی برخی از خانواده ها از حداقل منابع درآمدی برای انتقال به مراکز درمانی شهری را نداشته و یا همراهانی برای انتقال به این مراکز در دسترس ندارند.

پس فلسفه وجودی مراکز خدمات درمانی و اجتماعی در روستاها چیست ؟
سالمندان روستاها فقط باید چشم انتظار  هفته های به نام خاص باشند تا برای تهیه خبر و عکس بهورزان و عوامل خدمات درمانی روستاها به سالمندان سرکشی کنند. خدمات درمانی در روستاها کار و فعالیت اداری نیست که پاسخگوی مردم نباشند. باید بپندارند که ساکنین سالمند در روستا نیاز مبرم و ضروری به رسیدگی دارند.
متاسفانه کار اداری کردن در مراکز خدمات درمانی و عدم نظارت دهیاران و بخشداران و مسئولان بهداشت و درمان شهرستانها ،این انتظار و مطالبه جمعیت روستایی که اعظم آن از سالمندان تشکیل می‌دهند موجب شد تا نیاز این قشر روستایی بیش از هر زمانی احساس شود .
هزینه های ایاب و ذهاب،گرانی هرینه های ویزیت پزشکان و خرید داروها و از سویی عدم توان مالی سالمندان که بخشی مهمی از جمعیت آن کشاورز و دامدار و یا از کمترین خدمات اجتماعی و بیمه ای بهره می برند پاسخگوی هزینه های چک  مستمر قند و فشار خون و...نمی باشد.
انتظار است مسئولان مراکز درمانی و بهداشتی نظارت بهتری برعملکرد  مراکز درمانی روستاها و خدمات و اعتبارات بیشتری برای رسیدگی به سالمندان که قشر اصلی جامعه رو به فزونی هست تخصیص دهند .

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر