c_300_250_16777215_10_images_12212.jpg

 

ترکمن سسی – عبدالستار کم - توسعه ی زیرساخت های ارتباطی مثل جاده های مواصلاتی شهری و روستایی و حمل و نقل ، از الزامات مهم رشد اقتصادی و رونق گردشگری و اشتغال و افزایش رفاه عمومی به شمار می رود.


با توجه به فعالیت هایی که در خصوص توسعه زیرساختهای راهها و جاده های مواصلاتی شهری و روستایی از سوی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی در طول ۳۳ ماه خدمت خود ( از مهر ۱۳۹۹ تا خرداد ۱۴۰۲) صورت گرفته شده ، برخی از فعالان انتخاباتی و سیاسی در گروهای تلگرامی منطقه حوزه غرب گلستان اعلام می کنند که توسعه زیرساختهای راه و آسفالت ریزی آن در اولویت نبوده و اولویت اول اشتغالزایی در منطقه است .

واقعا حرف حق می گویند ، اما یک سوال اساسی و مهم اینکه برای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار و تولید در گام اول چه اقداماتی صورت بگیرد ؟

یک سرمایه گذار اگر بخواهد در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید در یک منطقه ای مثلا سیمین شهر یا گمیش تپه یا بصیرآباد یا چارقلی یا.... سرمایه گذاری بکند ، اول نگاه می کند که آیا زیرساخت های آن منطقه بسترسازی شده ،آیا راه ها و جاده های مواصلاتی آن آسفالت شده ،آیا برق و آب و گاز دارد یا نه ....؟!

اقتصاددانان معتقدند که برای توسعه ی اقتصادی و ایجاد اشتغال ،بایستی توسعه زیرساختهای راه های ارتباطی و حمل و نقل جاده ای ایجاد کرد. زیرا توسعه راهها به ویژه راههای مواصلاتی شهری و روستایی ،مکانیسمی برای برآورد شاخص مهم و توجیه ورود سرمایه گذار برای ایجاد اشتغال در ان مناطق است‌‌.


به نظر حقیر توسعه و توجه به جاده های مواصلاتی شهری روستایی ، شاه کلید رونق اقتصادی و اشتغال در حوزه غرب استان به ویژه شهرستانهای گمیشان و بندرترکمن خواهد بود.
وجود دریا و ساحل ، جنگل ، راه آهن ، صحرا و دشت ،  خانه های قدیمی ، فرهنگ غنی ، لباسهای محلی و غذاهای محلی، محصولات کشاورزی و دامپروری و.....باعث شده تا مسافران مختلفی از استان ها در فصول مختلف به ویژه تابستان به شهرستان های ساحلی گمیشان و بندرترکمن سفر می کنند.


لذا ، توسعه شبکه‌های اصلی ارتباطی که مهم‌ترین و حساس‌ترین فضاهای عمومی یک منطقه را تشکیل می‌دهند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


ادامه یادداشت در بخش دوم در روزهای آتی منتشر می شود...


به قلم : فعال اجتماعی و فضای مجازی : عبدالستار کم
خرداد۱۴۰۲

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر