c_300_250_16777215_10_images_12172.jpg

 

 

ترکمن سسی - هر نکته ای که در یک خبر جزو اطلاعات عمومی یا بدیهی نباشد، باید به چیزی استناد شود، مگر در حالتی که خبرنگار خود شاهد رویداد باشد.


 پس اگر اطلاعاتی از کسی یا جایی گرفته شده است باید به خواننده بگوید که اطلاعات یا دیدگاه های مذکور در خبر از کجا آمده اند. این که به مخاطب امکان دهیم منبع مطالب را بداند، اعتماد او را به مطلب جلب می کند. این کار همچنین به مخاطب امکان‌می دهد که خود براساس عقیده اش به قابل اعتماد بودن منبع خبر ، در مورد میزان قابل اعتماد بودن اطلاعات ارائه شده داوری کند. خبرنگار هر اظهار نظر یا توضیح یا اتهامی را باید مستند سازد.


 با وجود این، مستند کردن دعاوی به معنای مصون بودن از افترای احتمالی مطرح شده نیست. این که از کسی نقل قول می کنید که مثلا می گوید فلان عضو شورای شهر متقلب است ، شما را از طرح دعاوی علیه تان مصون نمی دارد، زیرا این سازمان خبری شماست که این ادعا را منتشر کرده است.


 بنابراین در انتشار اظهارنظرها و اتهامات باید بسیار دقیق و سنجیده عمل کنید. اگر تصمیم دارید اتهامی علیه کسی را منتشر کنید ، باید به آن شخص اطلاع دهید و به او فرصت دهید بتواند پاسخ دهد.

 

بخشی از کتاب روزنامه نگاری در عمل ، چگونه خبر بنویسیم - هلن سیسونز - محمد تقی زاده مطلق / چاپ دوم ، انتشارات همشهری

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر