c_300_250_16777215_10_images_12136.jpg

 


ترکمن سسی - عبدالرسول جوادی بالا جاده - نزدیک انتخابات مجلس دوازدهم و ورود سیاسیون به این میدان، فضای سیاسی استان را دست خوش تغییرات اساسی کرد.


تغییر مدیر کل دفتر استاندار، فرماندار گرگان و زمزمه های تغییرات دو سه مدیرکل دیگر، نشان از تغییرات اساسی مدیریتی استان دارد و عملا صفهای کاندیدهای مجلس دوازدهم طولانی تر خواهد بود.


فرماندار مرکز استان که یکی از مهمترین مسئولیتهای سیاسی گلستان را بر عهده دارد به دکتر اسماعیل نادری سپرده شد و نیز زمزمه هایی به گوش می‌رسد فرماندار سابق آقای عیسی پایین محلی وارد عرصه انتخابات مجلس دوازدهم در مرکز استان شود.


از سویی دیگر برخی گمانه زنی ها حکایت از نزدیک بودن دور دوم سفر ریاست جمهوری و هیات دولت دارد که گویا استاندار گلستان تیزبینانه دست به تغییرات زودهنگام مدیریتی زد تا مشمول برکناری مدیران ناکارآمد و ضعیف از سوی تیم ارزیاب عملکرد دولت سیزدهم در سفر ریاست جمهوری نشود.


حال مردم گلستان در گپ و گفت های سیاسی و اجتماعی خود این تغییرات را حق خود دانسته و بر این باورند که این تغییرات باید زودتر از اینها صورت می گرفت تا شاهد عملکرد ضعیف برخی مدیران ناکارآمد و بی دغدغه نباشیم.


مردم از استاندار محترم گلستان انتظارات بیشتری در انتصابات مدیران کارآمد و متعهد دارند که افراد توانمند و بومی متخصص کار ، در مسیر توسعه و پیشرفت استان گام بردارند تا غبار آلوده ناکارآمدی مدیران سابق جبران شود.


از سوی دیگر عده ای سودجو و منفعت طلب با لابی گری و رایزنی‌هایی در حال شکار جریانات و گروه های منتسب به خود هستند تا افراد ناکارآمد و غیرمتخصص را وارد مدار چرخه مدیریت دستگاه های اجرایی استان نمایند تا خود به منافع حزبی دست یابند نه مردم ولایتمدار و انقلابی استان گلستان.


بهتر بود به جای جریان گرایی و تقسیم غنایم دولت سیزدهم از شوراهای ائتلاف، وحدت و نیز نگاه ویژه شخص استاندار به منطقه و شهرستانی خاص، شرایط انتخاب مدیران براساس شایسته سالاری را فراهم کرده تا امید به زندگی، خدمت و توسعه مردم گلستان پر رنگ تر شود.


حال جای سوال است، چطور می شود استانداری گلستان با اینهمه مشاورین و دستیاران توانمند در همه امور و چرا باید شاهد یکسری ناکارآمدی ها در بعضی ادارات باشیم که سبب برخی گلایه مندی مردم شده است.


و واقع کلام اینکه؛ استاندار ، گلستان را تبدیل به میز صدور احکام کرده است که گویا به خیال سیاسی خود  آبی بر آتش مطالبه گران سیاسیون استان ریخته باشد و صدای عده ای را خاموش کند و  حال آنچه در عمل مشاهده می شود جزء حکم پرانی تا حکمرانی چیز دیگری وجود ندارد.


استاندار محترم گلستان :اگر مدیرکل دستگاهی ناکارآمد هست برای تغییر آن اقدام کنید، نه اینکه برای تقویت آن بخش دستیاری و مشاوری بر اجرای ماموریتهای آن دستگاه بگمارید. مگر می‌شود در یک اقلیم چند پادشاه بگنجد!!!


در طول این دو سال بسیاری از مشکلات پیش آمده بر اثر مدیریت های چندگانه دستگاه های دولتی و تقابل برنامه ای آن با دستیاران و مشاورین مشهود بوده و نیز عملاً مشخص نیست مدیر دستگاه چکاره است و دستیاران استاندار چه کاره ؟


با این احوال سیاسی بسیاری از افرادی که در جایگاه مشاورین و دستیاران استاندار هستند ، در انتخابات مجلس دوازدهم کاندیدا خواهند شد و عملاً آن سنگر معرفی اشخاص برای حضور در صحنه انتخابات مجلس دوازدهم می شود.


راستی استاندار محترم و نمایندگان مجلس ، تا حالا بر عملکرد و فعالیت مشاورین و دستیاران استاندار گلستان ارزیابی داشتید و در راستای تحقق برنامه های دولت محترم، آنها چقدر مفید بودند ؟


با شناختی که از مشاورین و دستیاران استاندار داریم، نیروهای متعهد، بومی و دلسوز هستند که بهتر بود استاندار محترم از همین نیروهای مورد توجه خود در جایگاه‌های اجرایی استفاده می کردند، شاید تعهد و دلسوزی آنها بیشتر بکار مردم استان می‌آمد تا اینکه با حکم مشاورت و دستیاری توان این عزیزان را در شیشه ای محبوس کرده و فقط روغنی بر سرشان کشیده شود ...

نگارنده :عبدالرسول جوادی بالاجاده
فعال رسانه ای استان گلستان

 

نکته : انتشار این یادداشت و نظر الزاما به معنای بیان دیدگاه این رسانه نیست و صرفا در راستای گسترش اطلاع رسانی است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر