c_300_250_16777215_10_images_12138.jpg

 

 

ترکمن سسی – امید کوکبی دانشمند گنبدی نوشت: توسعه پایدار به توسعه‌ای گفته میشه که ضمن برآورده کردن نیازهای نسل کنونی، برآورده کردن نیازهای نسل‌های آینده رو هم تضمین کنه؛ البته نباید به بهانه توسعه، باعث نابودی، آلودگی یا تغییرات جبران‌ناپذیر در طبیعت شد.


کوکبی امروز شنبه 13 خرداد 1402 در صفحه شخصی اینستاگرامی خود در یادداشتی نوشت:
 مفهوم توسعه پایدار یا Sustainable Development که بعضا مثل نقل و نبات و بدون درک معنی برای بزک کردن سخنرانی‌ها و مطالب استفاده میشه، موضوعی زیبا، عمیق و بسیار جدی‌ه که باید متعهدانه توسط نسل حاضر درک و اجرا بشه.
 توسعه پایدار به توسعه‌ای گفته میشه که ضمن برآورده کردن نیازهای نسل کنونی، توانایی برآورده کردن نیازهای نسل‌های آینده رو هم تضمین کنه؛ خاصاً در موضوع محیط زیست، منابع طبیعی، آب، هوا و خاک که میتونه در تغییرات اقلیمی و کیفیت زندگی انسان‌های حال و آینده تاثیرگذار باشه.
ساده‌ترین نتیجه‌گیری این میتونه باشه که نباید به بهانه توسعه، باعث نابودی، آلودگی یا تغییرات جبران‌ناپذیر در طبیعت شد.
همه‌ی ما به عنوان عاشقان کشور عزیزمان ایران و به عنوان ساکنین کره زمین مسئول هستیم تا هم در کارهایی که خودمون پیش میبریم و هم در کارهایی که در اطراف‌مان اتفاق میوفته، این موضوع حیاتی رو رعایت کنیم.
 ساز و کارهای مختلفی برای تبیین معیارها و باید و نبایدهای توسعه پایدار تعریف شده که از طرف سازمان ملل هم در دسترس عموم قرار گرفته. فرد یا مجموعه‌ای که کوچکترین تعهدی نسبت به توسعه پایدار و "خیر" عمومی داره، این موضوع رو رعایت میکنه. در صورت عدم رعایت، ساز و کارهای مشخصی از طرف نهادهای بین‌المللی و ملی تعریف شده تا اون فرد یا مجموعه رو با تضمینِ اجرایِ اولویت دارِ راه‌حل‌های بازدارنده‌ی آلودگی یا نابودی محیط زیست، قبل از بهره‌برداری یا ادامه‌ی کار ملزم به رعایت توسعه پایدار میکنه.
بسیاری از مردم کشورهای دنیا سالهاست که به اهمیت این موضوع پی برده و با کمک دولتها در حال اجرای صحیح اقدامات مورد نیاز برای توسعه پایدار هستند. این مساله در آموزش کودکان در اون کشورها چه در مدرسه و چه در خانه به وفور مشاهده میشه.

عکس: حیاط خونه‌مون

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر