c_300_250_16777215_10_images_12077.jpg

 

ترکمن سسی - امان محمد خوجملی در هفتمین بخش از یادداشت های خود از چادرهای فرهنگی ادبی آق توقای ، زباله های به جا مانده در مراسم نکوداشت مختومقلی فراغی را سوژه یادداشت خود کرد.

 

شرکت در مراسم مختوم قلی فراغی یا به قول بعضی از دوستان ماغتم غول پراغی در سالگرد جشن تولد آن بزرگ مرد، حلاوت و شیرینی خاصی دارد.
ما همیشه یکدیگر را به آرزوی دیدار برای سالهای آینده ترک می کنیم. اما جهان مدرن علاوه بر صنعت و تکنولوژی و فناوری، معضلی واقعی بنام زباله را هم به بشریت تقدیم کرده است. معضلی واقعی که ایجاد سازمان پسماند را اجتناب ناپذیر کرده است. اگر فکری برای آن اندیشیده نشود در آینده نه چندان دور همه ما را به کام خود خواهد بلعید.
از این معضل مدرن دوستداران مختوم قلی هم در امان نیستند. امسال بعد از پایان مراسم و بعد از حرکت اکثر دوستداران مختوم قلی، صحنه زباله های برجای مانده همه ما را شوکه کرد. ما زباله های خود را جمع کرده به صندوق عقب ماشین انداختیم بقیه را هم می خواستیم جمع کنیم دیدیم در صندوق عقب ماشین ما جا نمی گیرد. جمع کردن آنها یک کامیون بار بود.
از دوستم لطیف ایزدی خواستم لااقل از این صحنه ها عکس و فیلم بگیرد و آن را در فضای مجازی نشان دهیم تا دوستداران مختوم قلی در سالهای آینده از آن پرهیز کنند. دوستداران مختوم قلی در نظافت محیط خود باید یک سر و گردن از دیگران برتر باشند و تفاوتهای خود را در چنین صحنه هایی نشان دهند. در آن جا هر کس بیش از یک کیلو زباله تولید نمی کند، آوردن این مقدار زباله به منزل و انداختن آن به سطل زباله کار سختی نیست.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر