c_300_250_16777215_10_images_12015.jpg

 


ترکمن سسی - امان محمد خوجملی در نخستین بخش از سلسه یادداشت های خود درخصوص چادرهای فرهنگی ادبی آق توقای نوشت: چادر کُمش دفه هر ساله در آق توقای محل تجمع اندیشمندان و متفکران و صاحب نظران ادبیات ترکمن است. یکی از محورهای بحث و تبادل نظر هم مختوم قلی فراغی است.

 

حدود دو سال است حساسیتم به چادر کُمش دفه بیشتر شده است.
پارسال میان دو نفر از اساتید و محققان و مختوم قلی شناسان بزرگ ترکمن صحرا آقایان دکتر اراز محمد سارلی و آنه دردی عنصری بحثهایی صورت گرفته بود، گزارش آن را پارسال نوشته و منتشر کردم. دوستم ناز محمد یگان محمدی هم قول داده بود برای سال آینده در خصوص دیدگاههای اقتصادی مختوم قلی تحقیق و نتایج آنرا برای حضار قرائت نمایند.

گویا ایشان امسال با دست پُر نیز به جلسه آمده بود ولی بنا به دلایلی تا آخر جلسه نمانده چادر کُمش دفه را ترک کرده بود. بنده خودم در این خصوص خیلی متاثر شدم که چرا نتیجه یک سال زحمات خود را به ما ارائه نداده و رفته است. او در ابتدای جلسه به محدودیتها اشاره کرده بود ولی فکر نمی کردم معترضانه جلسه را ترک کرده باشد.

نمی دانم شاید هم ترک او معترضانه نباشد به خاطر کار دیگری رفته باشد. اگر ترک او معترضانه باشد دوستان اندیشمند باید سعه صدر بیشتری از خود نشان دهند چنین میدان سالانه را به این آسانی
خالی نکنند. و آثار تفکر و اندیشه های خویش را از دیگران دریغ نکنند.

امان محمد خوجملی - فردای آزاد

1402/02/30

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر