c_300_250_16777215_10_images_11833.jpg

 


ترکمن سسی - مجتبی لشکربلوکی - اولین دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم با مقام معظم رهبری، در تاریخ ششم شهریور سال ۱۴٠٠ بوده است، دولتی که قرار بود تحقق دولت اسلامی (سومین گام از گام های تمدن سازی اسلامی) را عملی و بنابر توصیه سکاندار انقلاب اسلامی می بایست دولتی جوان و جهادی باشد( زمینه را برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب اللهی فراهم کنید.)



در مقدمه دیدار، رهبر معظم اعضای دولت را به درس گرفتن از منش و رفتار شهیدان رجایی و باهنر توصیه می کند.

سپس به مصادیقی از دشواری زمانی که این مسئولیت خطیر را به عهده گرفتند اشاره نمودند ، مصادیقی همچون :  
▫️تورم
▫️مشکلات معیشتی مردم
▫️مساله کرونا

و راه غلبه بر مشکلات مذکور را نشان می دهند :
تلاش شبانه روزی و مجاهدت
خستگی ناپذیری
توسل و توکل به خدا
نیت الهی کردن به قصد خدمت به مردم

در ادامه معظم له توصیه هایی به دولت سیزدهم می کنند که به اختصار چنین بود :

متعلق به مردم و اسلام بودن در کنار رسیدگی به خانواده  
استفاده حداکثری از فرصت ها
بازسازی انقلابی و عقلانی همه عرصه های مدیریتی
جلوه های مردمی بودن مسئولین ( با اشاره به نامه 53 نهج ابلاغه امیرالمومنین خطاب به مالک اشتر )

ایشان سپس تأکید بر عدالت ورزی با اشاره به آیه 25 سوره حدید می کند و از هیئت دولت خواستار تصویب تمام مصوبات و تنظیم تمام لوایح با پیوست عدالت می شوند ، و در ادامه اندیشه مکتب امام روح الله(ره) توصیه به طبقات مظلوم و عدم پایمال شدن حقوق آنان داشته  و بیان می دارند که امکانات باید واقعاً عادلانه توزیع بشود تا فاصله‌ی طبقات محروم با طبقات برخوردار، کم گردد .

موضوع بعدی فساد ستیزی است که جای اصلی این موضوع را قوه مجریه می دانند و از دولت می خواهد که باید مسئله‌ی تعارض منافع شخصی و منافع عمومی و رشوه و اختلاس و [امثال] این حرفها در دستگاه‌های دولتی حل بشود.

رهبری می فرمایند :
مسئله‌ی احیای اعتماد مردم و امید مردم هم بسیار چیز مهمّی است؛ چون اعتماد مردم بزرگ‌ترین سرمایه‌ی دولت است. مردم وقتی به شما اعتماد کردند و امید به شما داشتند، با شما راه می‌آیند و کمکتان می کنند ( با اشاره به نامه 53 نهج البلاغه)  

در ادامه خواستار :
انسجام دولتی ، اقتدار دولتی و اِشراف دولتی می شوند  که باید همه دولت و مدیران دولتی آن را داشته باشند که لازمه تحقق آن را قانون‌گرایی، ارتقاء شفّافیّت، انضباط مالی، برطرف کردن زمینه‌های فساد، جلوگیری از تعارض منافع و جدّیّت در اِعمال تصمیم‌ها و مصوبّه‌ها، جوان‌سازی دولت ، استفاده‌ی از خِرد جمعی ، استفاده از نظر نخبگان و احصاء برنامه‌ی عملیّاتی از شاخص های فوق می دانند .

در انتها مقام معظم رهبری ، اولویت کشور را مسائل زیر می خواند :
1⃣ کرونا ؛ که دولت، بایستی در حلّ این مشکلات هماهنگ عمل کنند.

2⃣ اقتصاد؛ به حرکت درآمدن بخش مسکن، صنایع مهم کشور، بخشهای انرژی و پتروشیمی، کنترل نظام بانکی و مشکلات اقتصادی را موکول به رفع تحریمها نکردن .

3⃣ مسأله فرهنگ و رسانه ؛ شکوفایی ابزار فرهنگی و مبارزه با فساد اخلاقی و فساد در زمینه فرهنگ

4⃣  سیاست خارجه ؛ افزایش تحرّک در عرصه‌ی دیپلماسی، تجارت خارجی به طور ویژه با همسایگان، عدم تأثیر دیپلماسی از مسئله‌ی هسته‌ای، واقعیت آمریکا و نوع رابطه‌ی ما با دولتها بسته به نوع رابطه‌ی آنها با ما.  

توصیه ای برادرانه

خوب دولت فعلی تمام تلاشش را برای حل مشکلات کشور می کند و در برخی موارد فوق توفیقاتی هم داشته است، اما گاهی مردم برخی جاها گلایه دارند و همه عزیزانی که در هدایت صحیح جامعه و بصیرت افزایی در کشور تلاش نموده و همچنان  زحمت می کشند، سعی دارند تا کشوری آبادتر، پیشرفتی بیشتر در کنار رفاه و آرامش برای مردم مطابق با اهداف انقلاب اسلامی داشته باشند و این را در عمل جهادی با استفاده از خِرد جمعی و برنامه ریزی اصولی با اشرافیت بر نظام مسائل کشور تا بخش می دانند و توصیه ای که برادرانه به برادران و خواهران مدیر و مسئول می کنند در همین راستا می باشد.

آنان کارگزارانی قوی را منجر به دولت قوی و دولت قوی را به نفع نظام و مردم و کاهش مشکلات و گلایه ها می دانند ، پس عزیزان مسئول انتقادها و توصیه های دلسوزانه را برادرانه پذیرا بوده تا همگی شاهد تحقق دولت اسلامی باشیم،  انشاالله.

و من الله توفیق
مجتبی لشکربلوکی
        مدرس دانشگاه

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر