c_300_250_16777215_10_images_11817.jpg

 

ترکمن سسی – محمود رحیمی خبرنگار گنبدی در یادداشتی نوشت: معضل ترافیک گنبد خیلی پیچیده و تنیده در هم می‌باشد و نمی‌شود در کوتاه‌مدت و حتی میان‌مدت بر آن فائق آمد.


رحیمی در این یادداشت که با عنوان " لزوم تعامل دستگاه‌های مختلف برای حل مشکل ترافیکی گنبدکاووس " در کانال تلگرامی صریر خبر منتشر شده نوشت:


معضل ترافیک گنبد خیلی پیچیده و تنیده در هم می‌باشد و نمی‌شود در کوتاه‌مدت و حتی میان‌مدت بر آن فائق آمد.

قسمتی از ان برمی‌گردد به خود مردم که اگر فرهنگ استفاده از نقلیه عمومی را داشته باشند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

قسمتی دیگر برمی‌گردد به رانندگان ناوگان‌های شهری که متاسفانه شاهرگ‌های ترافیک در خیابان‌های اصلی را بند اورده‌اند و تمام چهارراه‌ها حتی میدان اصلی شهر و بسیج و هفده شهریور و امام علی را هم به تصرف خود در آورده‌اند.

عدم وجود پارکینگ‌های عمومی استاندارد، خودروهای شخصی حمل مسافر، عدم حضور ماموران کافی از سوی پلیس راهور در خیابان‌ها و چهارراه‌ها برای رسیدگی به تخلفات رانندگان، سد معبر دست‌فروشان حتی در داخل خیابان‌های اصلی که اهمیتی به این موضوع داده نمی‌شود و ... همه و همه عوامل ایجاد ترافیک هستند.

اما مهمترین موضوع این است شورای ترافیک شهرستان که تشکیل شده از دادستان، فرماندار شهردار، پلیس راهور و ... با هم هماهنگ نبوده و قادر به تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نمی‌باشند.

شورای شهر و شهردار نسبت به احداث پل‌های روگذر و زیرگذر در گلوگاه‌های ترافیکی از جمله میادین بسیج، مرکزی و هفده شهریور اقدامی نمی‌کنند.

بلوار صیاد شیرازی دیگر کمربندی محسوب نمی‌شود، بلکه تبدیل به بلوار اصلی شهر شده و شهرداری باید به فکر جایگزین ان باشد.

شهرک فرهنگیان نیز محل گذر خودروهای سنگین و ترانزیتی شده که شورای ترافیک باید برای آن چاره‌ای بیاندیشد.

همچنین خیابان‌های اصلی و فرعی غرب شهر به واسطه مشاغل گوناگون بار ترافیکی سنگینی پیدا کرده، با این توضیح که؛ کارشناسان امر قبلاً طرحی جامع برای میدان بسبج به شهرداری ارائه داه بودند، که متاسفانه ...

به‌ هر حال رفع این معضل یک مطالبه عمومی می‌باشد و آحاد مردم و مسئولین باید با اتحاد و کمک هم بر این مشکل فایق آیند و البته شورای ترافیک گنبد مسئول اصلی رفع این بحران می‌باشد که باید هر چه سریعتر نسبت به رفع این معضل اقدامات لازم را به‌عمل آورد.

پیشنهاد می‌شود صاحبان مشاغل نیز برای رفع این مشکلات از اوردن خودروها و پارک نمودن در محل شغل خود خودداری کنند.

ادارات و بانک‌هایی که در خیابان‌های اصلی و شلوغ شهر قرار دارند، باید مکانی خلوت‌تر را برای ادامه‌ی فعالیت‌های‌شان انتخاب نمایند و بیمارستان‌ها و اماکن درمانی نیز باید به مکان‌های خلوت‌تری منتقل شوند.

یک‌طرفه کردن خیابان‌ها ی اصلی و فرعی که در ایجاد ترافیک تاثیر دارند باید مد‌تظر شورای ترافیک قرار گیرد.

از آنجایی‌که همواره خطراتی مانند آتش‌سوزی در منازل و مکان‌های شغلی شلوغ و پر ترافیک وجود دارد، برای کمک‌رسانی و تردد ماشین‌های اتش‌نشانی و آمبولانس نیاز به یک مسیر آزاد و کم‌ترافیک داریم که با این اوضاع نابسامان ترافیکی امکان امدادرسانی به موقع وجود ندارد.

در پایان، پیشنهاد می‌شود؛ از نظرات افراد صاحب‌نظر و خبره در امر ترافیک استفاده بهینه شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر