c_300_250_16777215_10_images_10405.jpg

 


ترکمن سسی - وحید حاج سعیدی، روزنامه نگار گلستانی در یادداشتی نوشت: وقایع و حوادث اخیر به ویژه بعد از نا آرامی چند روز گذشته به بهانه سالگرد اعتراض به کشته شدگان آبان 98 و به شهادت رساندن جمعی از مردم بیگناه، اهداف صحنه گردانان اصلی وقایع و چهره واقعی مخالفان نظام را کاملاً آشکار ساخت.


 تحرکات و آشوب‌‌‌‌های جدید که عملاً رنگ و بوی جنگ داخلی و خیابانی به خود گرفته اند، به وضوح عیان ساخت حتی کشتن مردمی که به آنها وعده «آزادی و رقصیدن در کوچه» داده شده، در دکترین مخالفان جمهوری اسلامی امری قابل دفاع و توجیه است و در راه رسیدن به هدف، ریختن خون بیگناه و کودک و نوجوان چندان عذاب آور نیست!
با گسترش دامنه اعتراضات پس از بهانه قرار دادن فوت مهسا امینی و به آشوب کشیدن فضای داخل کشور، همان طور که پیش بینی می‌شد عملاً خواسته‌‌‌‌های مردم که عمدتاً اعتراض به نحوه برخورد گشت ارشاد، مشکلات معیشتی و اقتصادی، تبعیض‌‌‌‌های حاکم بر جامعه و سوء استفاده مدیران فاسد و مفسدان اقتصادی و ... بود، رنگ باخت. هر چند در برخی مواقع اساساً اعتراضات مردمی و کارمندی و کارگری با اهداف و سناریو‌‌‌‌های خاص سیاسی طراحی می‌شوند.
 اما این بار بدخواهان نظام با هماهنگی کم نظیر رسانه ای و درس گرفتن از تجربیات قبلی که کمی دیر ماهیت و چهره کریه شان را آشکار می‌کردند، خیلی زود از اصل خواسته و هدف شان که همان «براندازی نظام و تجزیه ایران بزرگ» است، رونمایی کردند.
هر چند پیگیری مطالبات بحق و تلنبار شده مردم در سالیان اخیر امری بدیهی و بالذاته مشروع و قابل دفاع است، اما اولویت در چنین شرایط حساسی، حفظ تمامیت ارضی، امنیت و اقتدار کشور است. بدون شک ایران دوستان واقعی با هر دین، قومیت، سلیقه، تفکر و جناح و وفاداران واقعی نظام جمهوري اسلامي، حمایت از ایران قوی و مقتدر را يک وظيفه ملی و همگانی قلمداد می‌کنند و در انجام این رسالت بزرگ ميهني، یک پارچه و متحد براي نااميد کردن کساني که به خاک و مال و ناموس ايران قوی چشم طمع دوخته‌اند، از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد.
از سویی باید اذعان داشت این اتحاد و همدلی که بارها در راه پیمایی‌‌‌‌های گسترده و مردمی مهر تائید بر آن زده شده است و یک بار دیگر نقشه‌‌‌‌های شوم بدخواهان را نقش بر آب خواهد کرد به معنای فراموشی و انحراف از اصل پیگیری خواسته‌‌‌‌های مردمی در آینده نیست.
پر واضح است شاکله حاکمیت با مردم و خواسته‌‌‌‌های آنها مفهوم و عینیت پیدا می‌کند و تلاش در جهت مرتفع ساختن نیاز‌‌‌‌های اصلی مردم نباید با اما و اگر و شرط و شروط همراه باشد. شایسته است حکمرانان نظام در شنیدن خواسته‌هاي مردم که چيزي غير از حقوق مشروعشان نمی‌خواهند، غفلت نورزند و برآورده ساختن آنها را به آینده موکول نکنند.
این روزها که مردم قاطعانه خواستار برخورد جدی با اغتشاشگران و مزدوران اجاره ای دشمن هستند، برخورد غیر کلیشه ای با مدیران ناکارامد، مفسدان اقتصادی و عاملان تحقق نیافتن وعده‌‌‌‌های اقتصادی و معیشتی و زمینه سازان اصلی نارضایتی مردم هم باید همزمان در دستور کار قرار گیرد.
بی تردید یاری گرفتن از صاحبان تجربه و خرد در حل مشکلات اقتصادي، بستن چاکراه‌‌‌‌های رانت و فساد، بازتعریف و تجديد نظر در سياست‌‌‌‌های خارجي، نظارت بیشتر بر دستگاه قضا، پایان شوخی با مالیات ثروتمندان، حذف یارانه‌‌‌‌های پنهان، برخورد جدی و غیر نمایشی با مفسدان اقتصادی و مدیران نا لایق، تصميم‌ سازي‌‌‌‌‌های اثر گذار و منطقی در تقویت و احیای رسانه واقعی، ساماندهی فضای مجازی، کوتاه ساختن دست افرادی که منافع فردی و حزبی را فدای معیشت مردم می‌کنند، از تصمیم گیری ها و سیاست گذاری‌‌‌‌های کلان، برخورد عبرت آموز با اوباش، اغتشاش گران و جیره خواران داخلی و خارجی و همزمان رافت با معترضين و ... در ساختن ایرانی آباد و قوی با پشتوانه مردمی که همواره برای خاک شان فداکاری و جانفشانی کرده اند، در اولویت هستند.
ایمان داشته باشیم که پذیرش شجاعانه مطالبات و خواسته‌‌‌‌‌های بحق مردم از ويژگي‌هاي یک حکومت شایسته و مديريت کارآمد و تواناست. آن را به فردا موکول نکنیم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر