c_300_250_16777215_10_images_80064.jpg


ترکمن سسی : صدای شهروند - شهروندی که بیمار دیالیزی دارد به خبرنگار ترکمن سسی می گوید: در مرکز استان امکانات دیالیز برای بیماران کافی نیست.


 در شهر گرگان تنها بخش دیالیز خونی بیمارستان ۵ آذر به این بیماران خدمات دیالیز خونی انجام می دهد و چون جمعیت و تعداد بیماران دیالیزی در گرگان زیاد است بخش دیالیز بیمارستان ۵ آذر پاسخگوی آن همه تعداد بیماران دیالیزی نیست و تعداد بسیاری از بیماران را به بخش های دیالیز سایر شهرهای اطراف هدایت می کنند.

این شهروند ادامه می دهد:
در بیمارستان صیاد شیرازی تنها به بیماران اورژانسی ( دیالیزی) خدمات می دهند و سایر بیماران دیالیزی که مجبور هستند مرتب چند نوبت در هفته باید دیالیز بشوند پذیرش نمی کنند. درحالیکه ۶ دستگاه دیالیز در بیمارستان صیاد شیرازی وجود دارد و علیرغم وجود دستگاه های دیالیز و نیروهای زبده و متخصص آن کار ، بدلیل عدم پیش بینی مرکز دیالیز در آن بیمارستان و عدم وجود مکان‌ و فضای مناسب انجام دیالیز در حال حاضر از تمام ظرفیت آن امکانات استفاده نمی شود در حالیکه بیماران دیالیزی در شهر گرگان واقعا به این خدمات نیاز مبرم دارند.
 
این شهروند می افزاید:
انتظاری که از بخش بهداشت و درمان در مرکز استان است اینست که اولا تمهیداتی را برای فعال کردن دستگاه های دیالیز در بیمارستان صیاد شیرازی برای استفاده تعداد بیشتری از بیماران دیالیزی انجام دهند.

دوما اینکه به تناسب جمعیت و تعداد بیماران دیالیزی در مرکز استان علاوه بر بخش دیالیز بیمارستان ۵ آذر بخش های دیالیز در سایر بیمارستان ها و کلینیک توسعه و گسترش یابد تا این بیماران غیر از رنج بیماری دغدغه هماهنگی انجام دیالیز در سایر شهرها را نداشته باشند.
در بخش دیالیز سایر شهرها نیز ترافیک وجود دارد و در صورت خالی بودن نوبت و تحت شرایطی موفق به انجام دیالیز می شوند و هزینه های مضاعف رفت و آمد نیز برای بیماران تحمیل می شود.

سوما اینکه به نظر می رسد در این موضوع ورود خیران سلامت و نیز مجمع نمایندگان استان برای افزایش امکانات دیالیزی در استان ضروری باشد.


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر