c_300_250_16777215_10_images_21611.jpg

 


ترکمن سسی - دیواره آب بندان روستای دوزالوم واقع در دره لاغار بخش داشلی برون در اثر شدت سیلاب و روان آب های ناشی از بارش های چند روز گذشته، در چند نقطه شکافته شد.


این آب بندان شش هکتاری که برای پرورش ماهی گرمابی ساخته شده ، بین محله الیاس حاجی و دوزلوم شمالی و در امتداد دره لاغار قرار دارد و در سیلاب اخیر در چهار نقطه از دیواره شرقی شکافته و تخریب شده است.

عبدالرحیم آخوند بهبودی پور مالک آب بندان به خبرنگار ترکمن سسی گفت: خسارت سیلاب اخیر به دیواره آب بندان زیاد است و ترمیم آن هزینه سنگینی دارد.

وی افزود: از سه سال قبل که خشکسالی بود عملا آب بندان غیر فعال بود و بیمه هم نداشت. اگر آب باشد فقط بچه ماهی های داخل آب بندان می تواند بیمه باشد.

آخوند بهبودی پور ادامه داد: موضوع تخریب دیواره آب بندان را تلفنی به رییس اداره شیلات گزارش دادم و ایشان قول داد طی ۴۸ ساعت بازدید می کنند اما خبری نشد.

مالک این آب بندان گفت: در سیل سال ۹۸ نیز کانال انتقال آب از رودخانه تا آب بندان تخریب شد، آن موقع هم حتی ریالی کمک نشد.

وی درخصوص میزان برآورد هزینه های ترمیم دیواره آب بندان گفت: الان مثل سال های قبل نیست، هزینه ها بالا رفته، نمی‌دانم چقدر هزینه دارد، خاک اینجا که برای دیواره آ ب بندان به درد نمیخورد ، باید خاک رس اترک را با کامیون حمل کنم بیارم. خاک قبلی دیواره رس بود ، قبلاً حدوداً ۵۰۰ کامیون خاک رس برای درست کردن دیواره آوردم.

آخوند بهبودی پور یادآور شد: این دیواره کلا با خاک رس ساخته شده بود، با این وضعیت مقابل سیلاب اخیر مقاومت کرد، اگه خاک دیواره از جنس خاک ماسه ای اینجا بود الان اثری از دیواره نبود. تا زمانیکه برای خروجی سیلاب دره لاغر ، بر روی جاده ارتباطی محله الیاس حاجی پل بزرگ ساخته نشود در اثر سیلاب ها خسارت سنگین دیواره ضلع شرقی این آب بندان وارد می شود.

مالک این آب بندان در پایان با یادآوری اینکه کار ما پرورش و تولید ماهیان گرمابی است و همه مردم بخش داشلی برون از این تولیدات استفاده می کنند گفت: اگر این کار برای متولیان اهمیت دارد انتظار داریم با حمایت مالی و پشتیبانی ماشین آلات برای ترمیم دیواره آب بندان ما را همراهی بکنند.

 

c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-06-13_21-59-15.jpgc_300_250_16777215_10_images_photo_2023-06-13_21-59-16.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر