c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-06-14_23-35-16.jpg

 


ترکمن سسی - پیمان پیرا - مطلع بودیم حاج ماتی آخوند پدر شهیدان حبیب لی در آق قلا مدت ها در بستر بیماری است. به اتفاق یکی از فعالین اجتماعی آق قلا قرار گذاشتیم به عیادت پدر دو شهید برویم.


شامگاه سه شنبه ۲۳ خرداد در محله عیدگاه، در کوچه لاله پرچمی که بر سر درب خانه نصب بود پیدا کردن آدرس دقیق را برایمان راحت تر کرد.

 حاج آخوند با گشاده رویی پذیرایمان شد. نشستیم و حاج آقا به رسم ترکمنی  دعای خیر کرد. دیوار اتاق به عکس دو فرزند شهیدش عبدالرحمن و اراز محمد(عثمان) مزین بود.

حاج ماتی آخون که در فراق دو فرزند رشید و مادر شهیدان و گذر عمر آثار کهنسالی بر چهره مبارکشان محسوس بود از دو جوان شهیدش گفت، از خصوصیات ممتاز و اخلاق نیکویشان و روزهای شهادت پسرانش.

گفت: عبدالرحمن در حالی که فقط یک ماه به پایان خدمتش مانده بود، داوطلبانه به منطقه عملیاتی سومار رفت و سال ۶۶ در ۲۰ سالگی به شهادت رسید.

 گفت: اراز محمد(عثمان) سال ۷۳ در منطقه عملیاتی مهاباد بعد از پایان یک شیفت نگهبانی به همراه یکی از همرزمانش در حال بازگشت سمت پایگاه ، مورد تهاجم گروهک دموکرات قرار گرفت و به شهادت رسید.

در حالی که هنگام صحبت از آن دوران، احساس پاک پدری در چهره نورانی اش آشکار بود با آرزوی علو درجات برای آن دو شهید، از آخرین وضعیت جسمانی خودش پرسیدیم. گفت: از مدتها قبل مشکلات داخلی و کم خونی باعث ضعف بنیه و جسمی ام شده و چند شبی در بیمارستان بستری بودم، شکر خدا الان بهترم.

پس از نیم ساعتی دیدار و گفتگو با کسب اجازه و دعای سفره از پدر شهیدان حبیب لی خداحافظی و با مشایعت فرزند ایشان بیت آن بزرگوار را ترک کردیم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر