c_300_250_16777215_10_images_2m_29ea83ee-fd69-4a74-a8e3-54f9da61761d.jpeg

 

ترکمن سسی - مدبر جهاد کشاورزی علی آباد کتول گفت: علی آباد کتول بیش از 200 هکتار باغات انار میوه باری دارد که از این تعداد حدود 70 هکتار باغ انار که یک سوم باغات انار شهرستان را تشکیل میدهد در روستای آزاد تپه قراردارد.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، روح اله زنگانه مدیر جهاد کشاورزی علی آبادکتول شامگاه دوشنبه 30 مهر 1403 در نشست با جمعی از باغداران روستای آزادتپه افزود:
روستای آزاد تپه با داشتن باغات فراوان انار یکی از قطب های مهم تولید انار درشهرستان علی آباد کتول واستان گلستان است.

این جلسه با حضور حاج منصور خسروی معاون سیاسی فرمانداری علی آبادکتول و حمید دیلم بخشدار کمالان و با حضور ۵ نفر از اعضای شورای اسلامی و دهیار روستا در محل ساختمان دهیاری این روستا تشکیل شد.
 خسروی معاون فرماندار با اشاره به توانمندی ها و پتانسیل های ‌موجود درروستای آزاد تپه اظهار کرد: موقعیت مکانی و خاک مناسب و مستعد این روستا در خصوص انجام کار و کشت انواع محصولات کشاورزی از برکات خداوندی برای مردم است. لازم است تمام پتانسیل های این روستا و روستاهای دیگر شهرستان بایست از طریق رسانه ها به مسولان استانی و کشوری معرفی و شناسانده شوند.

 خسروی گفت: معرفی توانمندی های روستایی با دعوت از کارشناسان و متخصصان کشاورزی در قالب جشنواره می تواند موثر باشد.

باغداران روستای آزادتپه علاوه بر ایجاد اشتغال می توانند با تامین میوه انار ساکنین این روستا و شهرستان و استان نقش مهمی در تنظیم بازار قیمت میوه داشته باشند.
در این نشست، بیش از 20نفر از باغداران انار آزادتپه مشکلات کار باغداری خود را با مسولین حاضر در جلسه مطرح کردند.

گزارش از عبدالرضا نظری

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر