c_300_250_16777215_10_images_12020.jpg

 

ترکمن سسی - مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری های گلستان گفت: با مدیریت صحیح و علمی می توان از تهدیدات پسماند فرصت اشتغالزایی و رونق اقتصادی ایجاد کرد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، حسن ملک شاهکویی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران آق قلایی اظهار کرد: از پسماند به عنوان طلای کثیف یاد می شود و کشورهای پیشرفته با قوانین سفت و سخت ، با فرهنگ سازی از سنین پایه و با رعایت الگوی مصرف بهینه با استفاده از این طلای کثیف به سمت رونق اقتصادی حرکت می کنند.


ملک ‌شاهکویی تصریح کرد: با مدیریت صحیح و علمی می توان از این تهدیدات فرصت اشتغالزایی و رونق اقتصادی را بوجود آورد.


وی با بیان اینکه پسماندها یکی از معضلات جوامع بشری است ، گفت: اگر مدیریت صحیح و علمی نباشد پسماندها جوامع بشری را تهدید می کنند.


ملک شاهکویی گلستان گفت: در مدیریت پسماند به عنوان یک استان نمونه و پایلوت فعالیت می کند.


وی اعلام کرد: روزانه حدود ۵۰۰ تن زباله خانگی شهرداری ها و دهیاری های غرب استان به سایت پسماند آق قلا منتقل می شود و این زباله ها از ۱۴ شهر و ۳۰۰ روستای استان به کارخانه سایت آق قلا می آید.


ملک شاهکویی گفت: سایت پسماند آق قلا ۹۰ هکتار وسعت دارد و ۱۰۰ هکتار دیگر در حال اضافه شدن به این وسعت است و خط یک این سایت فعال است و خط دو نیز در حال تکمیل است. تصفیه خانه شیرابه سایت آق قلا بزرگترین در ایران است.


وی یادآور شد: هر لند فیل بالای سه میلیارد تومان برای ما هزینه دارد. ما داریم ۳۰ هزار مترمربع لند فیل می زنیم و دو تا لند فیل دیگر تا دو ماه آینده آماده می شود.


ملک شاهکویی بیان کرد: ما در استان گلستان ۳۵ شهرداری و ۷۶۴ دهیاری داریم که مطابق قرارداد پسماندها شهرها و روستاها را جمع آوری ، حمل و تحویل سازمان مدیریت پسماند می دهند و ما بدون قرارداد هیچ پسماندی را از شهرداری یا دهیاری تحویل نمی گیریم.


وی خاطر نشان کرد: در استان گلستان با ۴۱۵ بیمارستان و مراکز درمانی قرار داد داریم که پسماند بیمارستانی آنها توسط این مجموعه جمع آوری و دفن بهداشتی می گردد.


ملک شاهکویی گفت: در گذشته متولی پسماندها در شهرها ، شهرداری ها و در روستاها دهیاری ها بودند و مدیریت پسماندها شامل جمع آوری، انتقال و دفع اصولی آن‌است.
وی تاکید کرد: سازمان‌مدیریت پسماند متولی دفع پسماند است. یعنی تا قبل از تحویل پسماند در جلوی درب کارخانه های بازیافت ما هیچ وظیفه ای نداریم.


ملک شاهکویی گفت: پیش از این پسماندها را به صورت تلمباری غیر بهداشتی، غیر اصولی و غیر حرفه ای به صورت تلمباری دفع می کردند که مشکلات بسیاری ایجاد می کرد.


وی تصریح کرد: بحث زباله یک تهدید برای جامعه بشری است و همانگونه که در سیل آق قلا تمام ایران به یاری مردم آق قلا شتافتند در بحث پسماند هم ما وظیفه داریم به دیگران کمک کنیم. تا معضل آنها حل شود. البته اینها تصمیمات کشوری است تا به فریاد مازندران برسیم.


ملک شاهکویی گفت: در حال حاضر روزانه ۲۵۰ تن زباله از استان مازندران به گلستان می آید و پیش بینی می کنیم تا پایان سال ادامه داشته باشد و ما در حال حاضر شرایط و امکانات کمک داریم و در مدیریت پسماند جز هزینه چیزی برای استان ندارد.


وی یادآور شد: مازندران الان هر ‌ماه سی میلیارد تومان دارد هزینه می کند آن هم در این شرایط بد مالی که شهرداری ها حتی در تامین پرداختی کارکنان بعضا دچار مشکلاتی هستند. یک دستگاه زباله سوز حدود ۴۰۰ میلیارد تومان قیمت دارد.

c_300_250_16777215_10_images_12221.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر