c_300_250_16777215_10_images_11814.jpg

 

 

ترکمن سسی - معاون فرهنگی و رسانه ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: مردمی بودن و مقابله با ظلم و استبداد رمز ماندگاری و از ویژگی های مختومقلی فراغی به شمار می‌رود.


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ،۲۹۰ مین همایش بزرگداشت شاعر و عارف بزرگ ترکمن مختومقلی فراغی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی عصر روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه  در محل مدرسه معراج النبی روستای قزلجه آق امام آزادشهر برگزار شد.
وی در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در باب حمایت از موسسات فرهنگی و هنری گفت: تکریم و بزرگداشت مفاخر و مشاهیر استانی یکی از برنامه هایی است که از سال گذشته توسط این اداره کل با دو هدف ادای دین به این بزرگان و آشنایی نسل جوان و نوجوان با گنجینه های معنوی برای الگو گرفتن از مشاهیر و مفاخر استانی، در حال انجام است.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه آموزه ها و اشعار مختومقلی همواره سرمشق آزادی خواهان بوده است، ادامه داد: علاوه بر اینکه مختومقلی فراغی در اشعار خود از آموزه های دینی بهره برده است و ارادت خاصی به اهل بیت و ائمه اطهار داشته است مردمی بودن و همچنین زبان گویای مردم بودن در مقابل ظلم و استبداد حکام زمان خویش رمز ماندگاری مختومقلی فراغی است.
وی در پایان با تاکید بر اینکه ضروری است وجوه رفتاری و اندیشه ای مختومقلی فراغی و مفاخری از این دست را برای نسل جوان تبیین کنیم، گفت: ظرف فرهنگ و هنر برای بیان اندیشه این مفاخر بسیار مناسب و اثر بخش است و شایسته است نسبت به این مهم اهتمام ویژه ای نشان دهیم.

c_300_250_16777215_10_images_11815.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر