c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-02-14_16-14-23.jpg

 

ترکمن سسی - دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اجلاس وحدت اسلامی منطقه ای استانی و منطقه ای بین المللی به عنوان طرح تکمیلی اجلاس سالانه وحدت اسلامی به صورت دوره ای برگزار خواهد شد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، حجت الاسلام حمید شهریاری صبح امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: اولین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی را در کردستان برگزار کردیم و اکنون دومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی شمال کشور را فردا ( 26 بهمن ) در گلستان برگزار می کنیم.
وی ادامه داد: در کنفرانس سالانه وحدت اسلامی محدودیت هایی داشتیم و از هر استان حداکثر ۲۰ نفر می توانستند در آن شرکت کنند و هر سال اشکال تکرار اسامی شرکت کنندگان را داشتیم که اثرات برگزاری اجلاس را می توانست کاهش دهد.
شهریاری افزود: برای مدیریت این اشکال، یک طرح تکمیلی اندیشیدیم. اجلاس وحدت اسلامی منطقه ای استانی و اجلاس منطقه ای بین المللی را برنامه ریزی کردیم . اجلاس وحدت اسلامی منطقه ای استانی به صورت دوره ای در استان های کشور برگزار خواهد شد. دهه آخر اسفند امسال نیز اولین کنفرانس منطقه ای بین المللی وحدت اسلامی در بغداد برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: طی این سال با وحدت عملی بین اقوام و مذاهب و هوشیاری روحانیت، نخبگان، فرهیختگان و اصحاب رسانه ها فتنه های دشمنان را خنثی کرده ایم. درایت مسولین استان بویژه آیت الله سیدکاظم نورمفیدی و دیگر روحانیت اهل سنت و اهل تشیع نقشه های دشمنان برای ایجاد شکاف و تفرقه در گلستان را ناکام گذاشته و این مجاهدت ها سرمایه گرانبهای امنیت و وحدت را برای استان و نظام به ارمغان آورده است.


دومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی شمال کشور به میزبانی گلستان برگزار می شود
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: دومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی شمال کشور در گلستان را فردا با شرکت حدود ۶۰۰ نفر میهمان برگزار می کنیم. ۴۰۰ میهمان استانی و ۶۰ میهمان خارجی داریم و سطح میهمانان خارجی بسیار بالاست، ۴ مفتی از روسیه، مفتی اعظم قرقیزستان و قزاقستان شرکت دارند.
حجت الاسلام حمید شهریاری افزود: در اجلاس فردا ۱۲ اثر علمی پژوهشی رونمایی می شود که این آثار روی CD تکثیر شده است. ۲۰ سخنران داخلی و خارجی ، فرهیختگان و مسولین سخنرانی خواهند کرد. بزرگترین و اثربخش ترین شخصیت تقریبی استان معرفی و تجلیل می شود. شخصیت های برجسته تقریبی استان معرفی و تجلیل می شوند. نیز امروز بعد از ظهر همایش علمی اجلاس وحدت اسلامی برگزار می شود. ده ها مقاله علمی عرضه می شود.

وی تاکید کرد: اهمیت دارد که کنار مشکلات اقتصادی مردم توجه به نقشه های دشمنان علیه نظام شود و با تبلیغات سوء رسانه ای دشمن مقابله کنیم. دشمن با تبلیغات رسانه ای خود تک صداها را در بوق و کرنا می کند و قصد فریب افکار عمومی را دارد.


ادیان و مذاهب در ایران اسلامی آزادی و سبک زندگی خاص خود را دارند
شهریاری تصریح کرد: ظرفیت آزادی برای ادیان و مذاهب مختلف در قانون اساسی جمهوری اسلامی وجود دارد. در حالیکه در سایر کشورها اینگونه نیست.در ایران اسلامی ادیان و مذاهب سبک زندگی خاص خود را دارند که این آزادی را به منصه ظهور می رساند. نه تنها مردم عادی سبک زندگی خودشان را دارند بلکه مدارس دینی و طلاب اهل سنت به امور دینی خود می پردازند و این بستر را جمهوری اسلامی برای ادیان و مذاهب مهیا کرده است. آنان مدرسه خودشان را دارند و ادیان و عقاید خودشان را آزادانه ترویج بکنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطر نشان کرد:  اتهامی که دشمنان مطرح می کنند شیعه هراسی و ایران هراسی است. حضور میهمانان خارجی در این اجلاس طرح توطئه شیعه سازی دشمنان را می شکند و نقشه آنها نقش برآب می شود. آمدن علمای اهل سنت به ایران و همایش نشان می دهد که ما امت واحده اسلامی را دنبال می کنیم و با استکبار مبارزه می کنیم.


توجه ویژه به انتصاب شایستگان اهل سنت در سمت های مدیریتی استان
استاندار گلستان نیز در این نشست خبری طی سخنانی گفت: گلستان نگارستان ایران، رنگین کمان اقوام در ایران است. اتحاد و انسجام بین اقوام و مذاهب در استان مورد تاکید است.
علی محمد زنگنه اظهار کرد: انتصاب شایستگان اهل سنت در سمت های مدیریتی استان به صورت ویژه مورد توجه است.  معاون استانداری از تراکم اهل سنت است. جایگاه فرمانداران در شهرهایی که جمعیت قالب ترکمن، بلوچ یا سیستانی دارند سعی کردیم فرماندار از میان آنان انتخاب بکنیم.  در انتصاب مدیران در ادارات کل استان نیز توجه ویژه به این موضوع شده است.
زنگانه تاکید کرد: این اقدام عملی برای حفظ و تقویت وحدت در گلستان در راستای منویات مقام معظم رهبری است.
استاندار گلستان یادآور شد: در ماجراهای اخیر در مناطق قومی ما کمترین مشکل را داشتیم.

 

خبرنگار: رحمان رحیمی سعید

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر