c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-02-12_19-43-54.jpg

 

ترکمن سسی - دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از برگزاری دومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی شمال کشور به میزبانی گلستان خبر داد.


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز در سفر به گرگان گفت: این اجلاس با عنوان تقریب مذاهب اسلامی و تمدن سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب با حضور اندیشمندان و علمای اهل سنت و شیعه ایران اسلامی و کشور‌های روسیه، ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان و قرقیزستان فردا و پس فردا سه شنبه و چهارشنبه ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حمید شهریاری با بیان اینکه در این اجلاس بر بیانیه گام دوم انقلاب تاکید خواهد شد افزود: ما علیرغم داشتن اقوام مختلف در ۴۴ سال گذشته توانستیم وحدت خود را به خوبی حفظ کنیم و با اتکاء بر آن تمام نقشه‌های دشمن خنثی شود.
او گفت : مبانی نظری تقریب مذاهب و تمدن سازی نوین اسلامی ، الزامات تقریب مذاهب و تمدن سازی نوین اسلامی ، نقش ها و ظرفیت های موثر در تقریب مذاهب و تمدن سازی نوین اسلامی ، راهبردهای تقریب مذاهب و تحقق تمدن نوین اسلامی از محورهای برگزاری این اجلاس و مکتب شهید سلیمانی ، الگوی تقریب مذاهب و تحقق تمدن نوین اسلامی محور ویژه ی این آن است.
حجت الاسلام شهریاری تبیین و ارتقای علمی جایگاه و اهمیت سواد تقریب بین مذاهب اسلامی و نقش آن در ایجاد تمدن نوین اسلامی ، بسط و گسترش علمی فرهنگ تقریب بین مذاهب اسلامی در بین نخبگان و آحاد جامعه اسلامی ، معرفی تقریب بین مذاهب اسلامی و وحدت اسلامی متاثر از آن به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و ضرورت پاسداری و گسترش آن در گام دوم انقلاب اسلامی را از اهداف برگزاری این اجلاس اعلام کرد.
قرار است همایش علمی این کنفرانس در ساعت ۱۴ روز سه شنبه ۲۵ بهمن ماه و آئین افتتاحیه رسمی کنفرانس در ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه برگزار شود.
حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز وارد گلستان شد و بازدید از مجموعه دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه گنبدکاووس ، بازدید از مدرسه محمدیه نگین شهر ، دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان ، حضور برنامه گفتگوی ویژه خبری بیست سیمای گلستان ، سخنرانی در همایش بانوان نخبه و فرهیخته گلستان و شرکت در نشست خبری از برنامه های او پیش از آغاز اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی شمال کشور در گلستان است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر