c_300_250_16777215_10_images_10467.jpg

 

گنبدکاووس - ترکمن سسی - رئیس کل دادگستری گلستان گفت: اراضی ملی واقع در بافت روستاها که سالهای متمادی مورد اختلاف بوده باید تعیین تکلیف شوند.


رئیس کل دادگستری گلستان، امروز پنج شنبه در جلسه حفظ حقوق بیت المال دادگستری استان در گنبدکاووس گفت: اراضی ملی واقع در بافت روستاها که سالهای متمادی مورد اختلاف بوده باید تعیین تکلیف شوند.
حیدر آسیابی افزود بر اساس پیشنهاد شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان گلستان به بنیاد مسکن، در جهت کمک به روستاییان عرصه های روستایی اختلافی با اعمال مشوق های لازم می توانند سند مالکیت دریافت کنند.
رییس کل دادگستری گلستان گفت: روستاییانی که پس از پیروزی انقلاب و در حریم روستا، اراضی متعلق به منابع ملی را در تصرف خود داشتند و هم اینک پرونده حقوقی در محاکم قضایی دارند، تا هزار مترمربع مساحت با پرداخت ۱۰ درصد و بیش از هزار متر مربع با پرداخت ۴۰ درصد قیمت کارشناسی آن در اختیار داشته و برای آن سند مالکیت دریافت کنند.
وی اضافه کرد: افرادی که تمکن مالی دارند با پرداخت مبلغ تعیین شده می‌توانند سند مالکیت دریافت کنند و افرادی که تمکن مالی لازم ندارند می‌توانند به صورت اقساط یا اجاره ۹۹ ساله نسبت به خرید زمین تصرفی خود اقدام و پس از پایان اقساط سند دریافت کنند ضمن اینکه به این افراد اجازه ساخت و ساز داده می‌شود.
آسیابی ادامه داد: این تصمیم شورای حفط حقوق بیت المال گلستان در راستای ماده چهار قانون تولید و ساماندهی مسکن روستایی و با توجه به محرومیت مناطق روستایی استان بویژه در مناطق مرزی و دور افتاده و به منظور جلوگیری از مهاجرت آنها اتخاذ شده است.

امانقلیچ شادمهر نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه تعیین تکلیف اراضی اختلافی و فاقد سند روستایی را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: امنیت اقتصادی و اجتماعی اقشار ضعیف ، تقویت اعتماد مردم به نظام اسلامی و کاهش پرونده های دادگستری از مزایای اجرای این طرح است.
در این جلسه مرتضی احمدی بخشدار مرکزی گنبدکاووس هم گفت: ۷۲ روستای گنبدکاووس ۷۰۰ هکتار عرصه های منابع ملی در محدود طرح هادی روستایی دارند که شامل۲هزار خانوار فاقد سند مشمول تعیین تکلیف و ساماندهی مسکن روستایی می شوند.
سلامتی مدیر کل منابع طبیعی گلستان از تعیین تکلیف بیش از ۲ هزار هکتار از عرصه های ملی در بافت روستایی ۲۸۰ روستای استان خبر داد.


دیدگاه‌ها  

0 #1 شهروند 1401-09-18 08:56
امام قلیچ شادمهر نماینده مردم گنبدکاووس در اولین نطق میان دستور خود در مجلس یازدهم ( شهریور ۱۳۹۹) گفته بود: "بسیاری از زمین‌های آبا و اجدادی که مشمول کشت بوده‌اند؛به عنوان مرتع از آنها غصب شده است ،در کدام فقه و قانون کشت بیش از ۵۰ و ۶۰ سال سابقه دال بر مالکیت نیست؟ چرا مالکیت این افراد زحمتکش و فقیر سلب می شود." اما راهکار فعلی صرفا محدود به اراضی ملی مورد تصرف روستائیان در داخل طرح هادی روستاهاست. یعنی شرفا اراُی داخل بافت روستاها را شامل می شود. به نظر می رسد آنچه نماینده مطرح کرده بود اراضی کشاورزی اطراف روستاها( خارج از بافت روستاها) بود.
نقل قول کردن
0 #2 یونس قولجایی 1401-09-21 07:23
... همه جا پارتی میخواد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر