c_300_250_16777215_10_images_10210.jpg

 

ترکمن سسی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و هیات همراه، عصر دوشنبه 25 مهر ماه در سفر یک روزه به شهرستان بندترکمن با  تعدادی از مسئولین و هنرمندان دیدار کردند.


به گزارش ترکمن سسی از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در دیدار با امام جمعه اهل سنت شهرستان بندرترکمن اظهارکرد: در شرایط کنونی و در برابر هجمه دشمنان و نیز برای رفع آسیب های اجتماعی، اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی بهترین یاری رسان فرهنگ و هنر کشور هستند و باید به این ظرفیت ها توجه ویژه نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه حضور مستمر و حمایت ائمه جمعه از فعالیت های فرهنگی ضروری است، اظهار داشت: پیوند بین ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی با ائمه جمعه با حضور بیشتر آن ها در برنامه های فرهنگی و هنری تقویت می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در دیدار با شهردار بندرترکمن هم گفت: رعایت قوانین و مقررات در حوزه‌های مختلف اولویت دارد و تخلف و اشتباه نیز کمتر است پس برای پیشگیری و داشتن جامعه سالم باید به حوزه فرهنگ و هنر توجه بیشتری شود.
رعیت ضمن پیشنهاد راه اندازی گذر فرهنگی در بندرترکمن افزود : آمادگی لازم برای انعقاد تفاهم نامه بین این دستگاه اجرایی با شهرداری در خصوص تولید آثار مرتبط با فرهنگ شهروندی وجود دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان همچنین در دیدار با ملیکا ایمری، بانوی نوجوان قرآنی شهرستان بندرترکمن گفت: دوران جوانی و نوجوانی، حساس و سرنوشت ساز و تعیین کننده ی شخصیت انسان است و برای استفاده صحیح از جوانی، باید به یک راهنمای آگاه و آشنا به مسیر و دور از خطا و اشتباه رو آورد که بهترین راهنما قرآن و احادیث صحیح معصومین(ع) است.
رعیت افزود: قرآن کریم زیباترین کلام است که در تمام عالم هستی وجود دارد و رساترین موعظه‌ها نیز در آیات قرآن وجود دارد.
وی همچنین در دیدار شاعر و نویسنده پیشکسوت ضمن قدردانی از سال ها جدیت و پشتکار «مشهد قلی‌قزل» اظهار داشت: دیدار با پیشکسوتان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر و رسانه و قرآنی همواره در دستور فعالیت های ما قرار دارد و به ما فرصتی می دهد تا از پیشنهاد ها و رهنمون های پیشکسوتان این عرصه برای بهبود و ارتقا فعالیت هایمان در آینده استفاده کنیم.
وی بیان کرد: در عین توجه و میدان دادن به جوان ها، توجه و تکریم پیشکسوتان و گوش سپردن به دغدغه های پیشکسوتان را رسالت خود می دانم و امیدوارم در ادامه ی مسیر خدمتم بتوانم این مهم را به نحو احسن انجام دهم.
رعیت با آرزوی سلامتی و طول عمر برای مشهد قلی قزل، شاعر و مولف اثری چون «آتالار نقلی» گفت: وجود پیشکسوتانی چون استاد مشهدقلی قزل باعث افتخار ماست و دیار بندرترکمن با حضور چنین افرادی می تواند در حوزه ی شعر و ادب و رونق گردشگری ادبی زبانزد شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و هیات همراه، درسفر یکروزه اش به بندرترکمن، از چاپ دیجیتال «عالم قوشار» در این شهرستان بازدید کرد و ضمن آشنایی با امکانات و سطح خدمات این واحد چاپی، اظهار داشت: گلستان نیز بنا به ویژگی‌ها و پتانسیل‌های خاص خود، می‌تواند با دانش افزایی و توجه و حمایت ویژه مسئولین بستر مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری در این صنعت باشد و به رشد اقتصادی بیشتری برسد.
رعیت همچنین در نشست با اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی شهرستان بندرترکمن هم گفت: در صورت آمادگی شهرستان، از برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی اقوام به میزبانی بندرترکمن حمایت می کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن قدردانی از سال ها درخشش هنرمندان دیار ترکمن در رویدادهای ملی و بین المللی افزود: در این شهرستان ظرفیت های متعددی وجود داشته که بارها توانایی های خود را ثابت کرده اند و ما در حد توان همچون گذشته پشتیبان آن ها خواهیم بود و امیدوارم مسئولان شهرستانی نیز از آن ها غافل نشوند.
رعیت همچنین از آمادگی برای برپایی دوره های آموزشی در رشته های گوناگون گفت و افزود: در صورت آمادگی شهرستان، از برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی اقوام به میزبانی بندرترکمن حمایت می کنیم.
اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی شهرستان بندرترکمن هم در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان هر یک از جامعه هدف حاضر در نشست با محمد رعیت درباره مسائلی همچون ضرورت حمایت مستمر مسئولان، وضعیت بیمه ای، صندوق اعتباری هنری و رونق اقتصاد هنر، نیازهای سخت افزاری، دوره های آموزشی، توجه ویژه به مفاخر و مسائلی از این دست مواردی را مطرح کردند.
پیش از آغاز نشست صمیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و هیات همراه به تماشای نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی که ویژه هفته وحدت در مجتمع فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندترکمن برپا شده بود، نشست و در بخش پایانی این نشست از حاج محمد ایری هنرمند موسیقی، خسرو وردی کر هنرمند نمایش، مراد ایری هنرمند عرصه سینما، عبدالرحمان اونق شاعر و نویسنده و علی بهزاد فر هنرمند عرصه هنرهای تجسمی شهرستان بندترکمن با اهدای لوح و هدیه ای تجلیل به عمل آمد.

c_300_250_16777215_10_images_10211.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر