c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-09-16_14-59-48.jpg

 

ترکمن سسی - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: اهل بیت (ع) فصل مشترک همه مذاهب اسلامی است و ارادت به آن بزرگواران بعد از هزار و چهارصد سال پس از اسلام کماکان در دل ها جاری است.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عصر پنج شنبه بیست و چهارم شهریور ، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان مراسم سومین کنگره عاشورایی در آئین زبان و فرهنگ ترکمن گفت: در بیش از صد آیه قرآن کریم نسبت به فصائل و کرامات و محبت و مودت اهل بیت و خاندان نبی مکرم اسلام اشاره سفارش شده و ارادت به آن بزرگواران در بعد از هزار و چهارصد سال پس از اسلام کماکان در دل ها جاری می باشد. این مسئله نوید آن را می رساند که اسلام و مفاهیم قرآنی در قلب های پاک رسوخ پیدا کرده است.
وی افزود: بزرگان ما همچون مختومقلی فراغی اشارات و ارادات نسبت به رسول خدا و عترتش را بارها و بارها اشاره کرده اند. در بخشی از کشفیات این شاعر بزرگ اینگونه بنظر می رسد که انگار واقعه عاشورا را به عینه دیده است و لذا به درگاه الهی درباره ظلم به نوه رسول الله شکایت می کند. این عالم گرانسنگ و عالیقدر الگویی برای همه و به ویژه نسل نو و جوان می باشد.
 مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان گلستان با اشاره به خطبه مهم حضرت امام حسین (ع) در روز عاشورا اظهار داشت: توصیه آن حضرت درباره آزاد مرد بودن انسان های همه قرون و عصرها را شامل بوده و مختص یک برهه خاص نمی باشد. ابن گونه مجلس و مناسبت های فرهنگی بر آمده از اندیشه های قرآنی و دینی است که نشانه های آن را می توان در آثار رسیده به مراسم و در رنگ ها و نقش های بکار رفته اشاره کرد.
رعیت خاطر نشان کرد: این عمق دین و عمق عمل به آیین باعث افزایش امید می شود. آرزو می کنم همه ما در مسیر انسانیت، آزادگی و شرف و محبت به رسول گرامی اسلام و اهل بیت اثر بخش و سودمند باشیم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر