c_300_250_16777215_10_images_169909044.jpg

 


ترکمن سسی - غیرقابل وصف، دریای خروشان و نمایش وحدت مسلمان، گوشه‌ای از توصیف ترکمن‌های اهل سنت گلستان از راهپیمایی اربعین در کربلا است؛ کاروان ۴۰ نفره‌ای که برای شرح عظمت حضور میلیونی مسلمانان چاره‌ای جز بغض و گریه نداشت.


روایت ترکمن‌های گلستان از کنگره جهانی اربعین شنیدنی است؛ همه اعضای این کاروان نگاه متفاوتی به این راهپیمایی دارند اما یک نکته در میان حرف های همه آن ها مشترک است که "اگر توفیق داشته باشیم حتما سال آینده هم به کربلا می رویم".
کاروان زائران اهل سنت گلستان بعد از سفر یک هفته‌ای به کربلا روز چهارشنبه وارد گنبدکاووس شد. تعدادی از اعضای این کاروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بخشی از عظمت حضور میلیونی عزاداران حسینی از هر قومیت و مذهبی را در قالب پیاده‌روی اربعین روایت کردند.
به گزارش ایرنا، مردم استان گلستان از هر قومیت و مذهبی برای نشان دادن عشق و علاقه قلبی خود به خاندان عصمت و طهارت(ع) در آستانه اربعین در قالب کاروان‌های زمینی و هوایی در مسیر کربلا در تردد هستند و تعدادی از آنان نیز با ارتقای بار معنوی خود بازگشتند که از جمله آنان کاروان اهل سنت است.
اهل سنت همانند شیعیان ارادت خاصی نسبت به خاندان رسول اکرم (ص) دارند و حضور همیشگی آنان در پیاده‌روی اربعین و همچنین پذیرایی از کاروان‌های زائران اربعین حسینی در طول تاریخ گواه این ادعاست.


کربلا تصویرگر گردهمایی عاشقان امام حسین(ع)
آخوند امان‌الله کوچک‌نژاد یکی از حاضران در کاروان زائران کربلا در گفت و گو با ایرنا برای فراهم شدن توفیق زیارت بارگاه مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای سومین بار خداوند را شکر کرد و گفت: اقوام و مذاهب مختلف به عشق سید و سالار شهیدان به عراق آمده‌اند.
وی افزود: سیل جمعیت عظیم عاشقان امام حسین(ع) در مسیر کربلا قابل توصیف نیست و امیدواریم خداوند شفاعت امام حسین(ع) را در دنیا و آخرت نصیب تمام دلدادگان آن حضرت کند.

آخوند کوچک‌ نژاد اظهارداشت: با وجود جمعیت عزاداران عاشقان که مانند دریای خروشان بودند تا یک متری ضریح امام حسین(ع) رسیدم اما قسمت نشد دستم را به ضریح مطهر برسانم که امیدوارم سال آینده علاوه بر شرکت در راهپیمایی اربعین، توفیق زیارت حضرت امام حسین (ع) از فاصله نزدیک برایم فراهم شود.
وی بیان کرد: جمعیت حاضران در مسیر کربلا با ۲ سال قبل که زائر عتبات عالیات بودم قابل مقایسه نیست و هر ساله به جمعیت عاشقان افزوده می‌شود.
 جاهلان به خاطر شرکت در راهپیمایی اربعین مرا شماتت کردند.


زینب حبیب‌لی وکیل دادگستری و یکی دیگر از اعضای کاروان اهل سنت گلستان در سفر اربعین از برخی رفتارهای اختلاف‌افکنانه جاهلان گلایه کرد و گفت: از سوی برخی از منافقان و جاهلان به خاطر شرکت در راهپیمایی اربعین سفر در فضای مجازی مورد هجمه قرار گرفتم اما این حرف ها تاثیری در اراده‌ام نداشت و خوشحالم که به این سفر رفتم.

وی اقدامات این افراد را تلاش بی‌فایده در مسیر خدشه به وحدت مسلمانان دانست و افزود: به عنوان یک مسلمان اهل تسنن از حضور در کاروان زائران کربلا خوشحالم و شعارم وحدت مسلمانان با هر مذهبی است.
حبیب‌لی همچنین مراسم پیاده‌روی اربعین را عالی توصیف کرد و گفت: عراقی‌ها مهمان نوازی بسیار خوبی هستند و مشکلی قابل ذکری برای ما در این سفر به وجود نیامد.
زیارت نوه رسول الله(ص) قابل توصیف نیست.


کمیل سارجه‌کر، مسافر ۱۴ ساله کاروان اهل سنت گلستان در سفر به کربلا با خوشحالی از توفیق زیارت امام حسین(ع) نوه رسول الله(ص) برای خود و خانواده‌اش، گفت: لحظات حضور در کربلا و زیارت ضریح پاک و مطهر امام حسین(ع) و سایر شهدای کربلا قابل توصیف نیست.
وی افزود: از تمام کشورها زائران با قومیت و مذاهب مختلف در مسیر کربلا در تردد هستند و شور حسینی را به راحتی می‌توان در میان جمعیت مشاهده کرد.
این نوجوان ۱۴ ساله بیان کرد: موکب‌های زیادی از کشور عراق و ایران در حال خدمات دهی هستند که جای قدردانی دارد و امکانات خوبی در اختیار زائران قرار می‌گیرد و فقط گرمای هوا مشکلاتی را برای برخی افراد ایجاد کرد اما معتقدم شیرینی زیارت به همه سختی‌هایش می‌ارزد. 

 
اربعین در لغت به معنی چهلم است و در اصطلاح به بیستم صفر ۶۱ هجری قمری، چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) اطلاق می‌شود.

c_300_250_16777215_10_images_169909047.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر