c_300_250_16777215_10_images_89065.jpg

 


ترکمن سسی - هزاران شهروند گلستانی به امید خانه دار شدن مدارک نام نویسی طرح نهضت ملی مسکن را در شهرهای مختلف استان به دفاتر پیشخوان تحویل دادند تا به اداره راه و شهرسازی ارسال شود و منتظر دریافت پیامک تایید ثبت نام و واریز وجه باشند.



طی چند سال اخیر به دلیل گرانی ها قیمت زمین و مسکن چند برابر و خانه دار شدن برای زوج های جوان آرزویی دست نیافتنی شده و همواره منتظر طرح های حمایتی و آسان از سوی دولت هستند تا آرزوی خانه دار شدنشان تحقق یابد.

با وجود سوالات بسیار درباره جزییات طرح شهروند مشتاق و امیدوار به فرجام آن بودند. تاکنون بیش از ۵۵ هزار گلستانی در این طرح نام نویسی کرده اند و این‌چنین پاکت های تقاضا روی کف اتاق اداره انباشته شده است البته همه متقاضیان واجد شرایط ادامه طرح نخواهند بود.

طرح نهضت ملی مسکن از طرح های حمایتی دولت در زمینه مسکن است که با استقبال نسبتا خوبی همراه بود. اما به نظر نمی رسد همه چیز این طرح به سادگی ثبت نام و ارسال مدارک باشد.

متقاضیان واجد شرایط آورده اولیه ۴۰ ‌میلیون تومانی را باید واریز بکنند. طی مراحل ساخت نیز در ۵ مرحله به ترتیب پایان فونداسیون ، اسکلت ، سفت کاری ، نازک کاری و زمان تحویل واحدها حداقل ۵۰ میلیون تومان واریز بکنند. برآورد می شود واحدها طی حدود ۳ سال آماده تحویل شود و آن موقع اقساط وام ۳۵۰ میلیون تومانی آغاز می شود.

این وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن به پیمانکار پرداخت می شود تا واحدها را تکمیل و آماده تحویل بکند و متقاضی باید با احتساب سود ۱۸ درصدی آن اقساط بلند مدت ۲۰ ساله را به بانک پرداخت کند.

به سخن دیگر متقاضی نهضت ملی مسکن باید علاوه بر توانایی تامین حدود ۴۰۰ میلیون تومان هزینه های ساخت، توانایی پرداخت اقساط حدود ۴ الی ۵ میلیون تومانی پس از تحویل واحدها را داشته باشند. در غیر این صورت ممکن است در میانه اجرای طرح از ادامه آن باز بمانند و متضرر بشوند.

مهلت پرداخت آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی، فاصله زمانی پرداخت رقم مراحل ۵ گانه ، مدت زمان ساخت واحدها، زمان دقیق تحویل، متراژ واحدها، نرخ بهره و رقم و مدت اقساط، نحوه انتخاب طبقه واحدها و قیمت تمام شده واحدها و جزییات تمام حمایت ها و کمک های دولت در این طرح سوالاتی است که متقاضیان این طرح از متولیان آن می پرسند.

 

گزارش از: نورمحمد دانشمند

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر