c_300_250_16777215_10_images_10120.jpg

 

ترکمن سسی – جمعی از ترکمن های گلستان با برپایی یک موکب با فضای سنتی معرف فرهنگ اصیل ترکمنی در مرز مهران در حال خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.


کریم بردی بزونه مسئول این موکب اظهار کرد: این موکب را با همراهی جمعی از ترکمن های اهل سنت گلستان به صورت خودجوش با سنت ها و فرهنگ اصیل ترکمنی برپا کردیم و از چند روز قبل اینجا مستقر شدیم و تا اربعین اینجا هستیم و در این موکب غذاهای خاص ترکمنی را برای زوار امام حسین (ع) پخت و پز می کنیم و افتخار پذیرایی از آنها را داریم.
بزونه افزود: شاعر بزرگ ترکمن مختومقلی فراغی که همه ترکمن ها به او ارادت ویژه ای دارند در دیوان اشعار خود 23 بار نام مبارک امام حسین (ع) را آورده و 10 بار نام کربلا را آورده است. ما ترکمن ها ارادت ویژه ای به اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) داریم و اسم فرزندان خود را حسین می گذاریم اگر در ماه محرم فرزندی از ما متولد شود نام او را حسین می گذاریم و در ایام عاشورا و تاسوعا دختری به دنیا بیاید ما اسم او را عاشور بی بی می گذاریم.
وی تاکید کرد: ترکمن ها و اهل سنت ارادت ویژه ای به امام حسین (ع) و نوه پیامبر اکرم (ص) و فاطمه زهرا دارند و تمام کمک ها و هزینه هایی که اینجا می شود کاملا مردمی و افتخاری است که دعای خیر برای ماست و اهالی ترکمن صحرا ما را به گرمی بدرقه کردند تا از طرف مردم ترکمن صحرا و اهل سنت گلستان نذورات آنها را به نحو احسن به زوار امام حسین (ع) برسانیم.
یکی از بانوان حاضر در آلاچیق این موکب نیز گفت: ما چهار روز اینجا هستیم و برای زائران امام حسین پیشمه و چکدیرمه سنتی ترکمنی تهیه می کنیم. ما علاقه داشتیم که برای خدمت کردن به زائران امام حسین و خدمت به آنها اینجا بیاییم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر