c_300_250_16777215_10_images_22654.jpg



ترکمن سسی - عبدالرسول جوادی بالاجاده - چشمان مردمان کشور عزیزمان ایران در فصل سرما به افق دوخته می‌شود تا دوباره سر تیتر خبرهای رسانه ها، نوید آلودگی هوا کلان شهرها را بدهند،دیگر برای مردم عادتی دیرینه شد و جز الزامات و رفتارهای طبیعت صنعتی تعریف شده است.


به طوری که بخشی از ذهن دانش آموزان و دانشجویان بجای پژوهش و مطالعات علمی به مطالعه زیر نویس شبکه های خبری و اجتماعی دوخته می‌شود که هوای پایتخت و کلان شهرها چگونه است و عایده آن تعطیلی چند روزه خواهد بود و خانواده ها هم دنبال بهانه ای برای بار سر بستن به استان‌های شمالی کشور که مثلا از هوای پاک بهره مند شوند .

قصه پر تکرار آلودگی هوای کلان شهر ها و پایتخت که دیگر قصه نیست ، روایت‌های هر ساله و نهادینه شده مردم کشور است .

مسئولان کشور هم با افتخار در میزهای سراسر از کارشناس و مدیر تنها راهکار مقابله را تعطیلی یا محدویت در تردد خودروها و کارخانجات می‌دانند و بر عملکرد  خود می بالند و شاید از همان جمع مدیران تصمیم گیر تعطیل کردن مراکز آموزشی و ...مدیرانی نمونه انتخاب در سال هم تجلیل میشوند.

بماند که قانون هوای پاک سالهاست بر کتابخانه دستگاههای اجرایی دولت‌ها خاک می خورد و گاها رنگ کاغذ های منقوش قانون  هوای پاک هم به تیرگی رفت و حاشا و کلا از نظارت و ساماندهی امور دستگاههای متولی بر مدیریت هوای پاک ....

محیط زیست که فقط دنبال قلاده های ببر و پلنگ و پرندگان مهاجر و... سرگرم هست و هوای پاک را جزئی از محیط زیست بر نمی شمارد .
تا همتهای هزینه ای سرباری دولتها که صرف له اصلاح مقابله با آلودگی هوا می شود و دستاوردش فقط سودی برای پیمانکاران و شرکت‌های پژوهشی و به اصلاح ...می‌شود و همچنان بیش از دو دهه است که مردم از نعمت هوای پاک کم بهره و دولتها هم در خواب زمستانی خود با افتخار به تعطیلی گذری بسنده می کنند و مجلسیان هم به فکر انتخابات مجلس آینده سرگرم  و ...

به هر حال دورهمی سیاسی مدیران دولتی و وابسته بدون نگاه و توجه به ضرورت کنترل مسائل مهمی چون هوای پاک و حقوق مسلم مردم کشور که ضرورت حیاتی دارد و گاها فراموشی مطلق آن و اقداماتی چون راه اندازی و تشکیل سازمان و اداره و تشکیل ستادها و شوراها و تشکیلاتی که عده ای از افراد از باب همسویی سیاسی و حزبی در آن به گفتمانهای غیر کارشناسی می پردازند و تقسیم غنایم سیاسی می‌کنند.

خدا کند که هوای پاک حق مسلم هر مخلوق و جنبده ای اسیر بازیهای اداری و سیاسی و مدیریتی قرار نگیرید و حداقل این حق برای همه مردم کشور عزیزمان محفوظ بماند و مورد دستبرد قرار نگیرید.

اگر چه هر ساله چشم انتظار ریز گردهای ناخواسته جنوب کشور و الحمدالله در سال جاری هم این رویداد طبیعی در استان های شمال کشور هم مهمان بوده است بر پاکی هوای مترتب از آلایندگی جو و صوت و... افزوده است که مدیران و کارشناسان با همایش‌هایی و سمینارهایی سرگرم و خبرهای آن هم مردم را سرگرم می کنند.

باز قصه پر تکرار آلودگی هوا و فراموشی قانون هوای پاک با ورود فصل سرما بازخوانی می‌شود  و امید است مدیران حداقل برای سلامتی اعضای خانواده خودشان و ژن‌های برتر کشور چاره اندیشی بجز تعطیلی مدارس و دانشگاه و محدودیت در تردد وسایل نقلیه بیاندیشن و تصمیماتی برای حفظ هوای پاک بگیرند.

یادداشتی از عبدالرسول جوادی بالاجاده
فعال رسانه ای

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر