c_300_250_16777215_10_images_takfiiir.jpg

ترکمن سسی :درسه سال گذشته فعالیت های جریانات تکفیری و در راس آن داعش مباحث زیادی را در پیرامون این گروهها ایجاد کرده است .

در ایام و ماههایی که از فعالیت داعش در منطقه سپری شده است روزی نبوده است که در فضای رسانه ای خبری از این گروه مشاهده نکنیم .برخی از کارشناسان مسائل رسانه اعتقاد دارند داعش در  مواردی  تعمدا برخی از کارها و اقدامات خود را بزرگ نمایی کرده است .این گروه با این بزرگ نمایی در صدد ایجاد رعب و وحشت در دل مخالفان از یک طرف و ایجاد چهره ای در حال پیشروی از خود از طرف دیگر بوده است .
مساله مهم در رابطه با داعش این است که در شرایط کنونی بعد از یک تجربه تقریبا چهار ساله از فعالیت های تفکرات تکفیری در سطح منطقه ،هنوز هم برخی از فعالان ما در جامعه اهل سنت در زمینه عقبه این گروه تردید دارند .این طیف از فعالان هنوز هم به چشم گروهی از افراد علاقمند به دین و احیاء ارزشهای دینی به داعش نگاه می کنند.
برای اثبات اینکه گروههایی مثل داعش چیزی جز ضررو خسران برای ما مسلمانان نداشته اند نیازی به تحلیل های پیچیده سیاسی و امنیتی نیست .امروزه همه عقلای امت اسلامی اعتقاد دارند، داعش برای مال مسلمانان ثمری جز خشونت و آوارگی زنان و بچه هایمان نداشته است .
در مسائل عادی زندگی وقتی می خواهیم بدانیم پشت یک جریان و حادثه کدام فرد یا گروه قرار دارد ،نخستین سوالی که مطرح می کنیم این است که این رویداد یا حادثه به نفع چه کسی بوده است ؟پاسخ این سوال برای ما از این جهت مهم است که وقتی متوجه این مساله می شویم که یک رویداد به نفع چه کسی تمام می شود به راحتی به این جمع بندی می رسیم که حتما در پشت پرده رویداد مذکور همان فرد قرار دارد .بنابراین ملاک مهم ما برای رسیدن به عقبه یک مساله درک این حقیقت است که بدانیم چه کسی از این مساله سود می برد ؟
در مورد داعش هم این واقعیت ساری و جاری است .اگر ما می خواهیم بدانیم داعش را چه کسانی ایجاد کرده و به میان ما مسلمانها فرستاندند، باید به این سوال پاسخ دهیم که کارهای داعش به نفع چه کسانی بوده است ؟
نگاهی گذرا به اقدامات داعش در چند سال اخیر نشان دهنده این است که بیشترین نفع اقدامات این گروه برای غرب و اسرائیل بوده است .برای درک درست و منطقی از این ادعا تیتروار به برخی از مزایای مشهود فعالیت های داعش برای غرب و اسرائیل اشاره می کنیم :
•    فعالیت های داعش باعث تشدید اختلاف عقیدتی در بین مسلمانان شده است .این فضا برای غرب و اسرائیل کاملا مطلوب بوده و آرزوی دیرینه آنها ایجاد اختلاف و جنگ در بین مسلمانان بوده است .
•    داعش با به نمایش گذاشتن چهره ای مخوف و خشن از اسلام باعث تقویت اسلام هراسی در غرب شده است .
•    گروههای اسلام ستیز و متعصب مسیحی در غرب به کرات تصاویر و فیلم های کارهای داعش را به عنوان نماد آموزه های اسلامی منتشر می کنند.
•    فعالیت های داعش درسطح منطقه باعث شده است جنایت های دامنه دار اسرائیل در حق مسلمانان و اماکن مقدس اسلامی به فراموشی سپرده شود.هیچ گروهی تا این حد نمی توانست به اسرائیل خدمت کند.اسرائیل هم از فرصت ایجاد شده بهترین استفاده را در زمینه توسعه شهرک سازی ها در سرزمینهای اشغالی انجام داده است .
•    اقدامات داعش در سالهای اخیر باعث تقویت حضور و دخالت غربی ها در ممالک اسلامی شده است .غرب در چند دهه اخیر به بهانه های مختلف و از جمله شعار مبارزه با تروریسم در سطح منطقه خاورمیانه حضوری پررنگ داشته است .
•    اقدامات و جریان سازیهای گروههای تکفیری باعث شده است مسلمانان با فراموش کردن دشمنان تاریخی و سنتی دین خود اولویت اول خود را مقابله و از بین بردن برادران دینی خود قرار دهند.
   این موارد تنها موارد شاخص تاثیرات مخرب تفکر تکفیری برای جهان اسلام و منافع پررنگ آن برای غربیهاست .اندکی تامل در این موارد به راحتی ما را به این نتیجه خواهد رساند که در پس زمینه ظهور و فعالیت گروههای تکفیری کدام دولتها قرار دارند .
بر اساس همین معرفت نیز فعالان مسلمان باید با آگاهی از این شرایط در برابر هجمه تفکر تخریبی به عنوان تهدید مشترک بر علیه اسلام و آموزه های اسلامی با هوشیاری عمل کنند.همه باید بدانیم که امروز آگاهی بخشی از ابعاد مخرب اقدامات این گروهها همان امر به معروف و نهی از منکری است که در دین اسلاام به عنوان یک امر واجب بر عهده همه ما مسلمانان گذاشته شده است .

منبع:سایت اهل سنت ایران و سیاست(اساس)asas2015.com

دیدگاه‌ها  

-1 #1 a 1394-09-23 21:36
.این طیف از فعالان هنوز هم به چشم گروهی از افراد علاقمند به دین و احیاء ارزشهای دینی به داعش نگاه می کنند.
کدوم طیف در بین اهل سنت به این گروه ملعون به دید احیا کننده ارزش های دینی نگاه میکنه
مگر داعشی ها مسلمانن
نقل قول کردن
0 #2 کاوه 1394-09-25 11:24
پوتین ،در مصاحبه چند هفته گذشته خودش گفت که آمریکا چطور میتونه تو سیاره مریخ به اون بزرگی یه قطره آب رو میتونه پیدا کنه ولی یه گروه 3،4 هزار نفری در یه منطقه کوچیک نمیتونه
مقامات غربی و آمریکایی مدام از تهدید این گروه تروریستی برای کشورهاشون دم میزنن ،اگه اینطور بود مطمئن باشید که در همون هفته های اول این گروه رو محو و نابود میکردن ولی چون دارن ازشون بهترین استفاده سیاسی،اقتصادی و استراتژیک انجام میدن به طور غیر مستقیم دارن ازشون حمایت میکنن
حتما صدام رو یادتون هست که میخاست با آمریکا کل بندازه ،میدونید چندتا جت جنگنده ،بمب افکن و...داشت ،چقدر تجهیزات زرهی که از خود آمریکا
نقل قول کردن
0 #3 کاوه 1394-09-25 11:25
خریده بود و یک ارتش
حالا آمریکا تنها تو دو هفته یه کشور با ارتش کامل رو میتونه زمین گیر کنه ولی یه گروه 4هزار نفری که حتی یکصدم تجهیزات صدام رو هم ندارن نمیتونه
تاریخ مصرف صدام برای آمریکا تمام شده بود ،حالا معلوم نیست تاریخ مصرف این داعش کی به پایان میرسه
و آخر کلام اینکه تو دنیای سیاست هیچکس به حال من و شما غصه نمیخوره ،
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر