c_300_250_16777215_10_images_11975.jpg

 


ترکمن سسی - عبدالرسول جوادی بالاجاده  - تورم ، گرانی و تحریم امان مردم را بریده هرکسی و در هر مقامی با آمارسازی اعلام می کند که تورم در ایران ۴۵ درصد است که خیلی با واقعیت‌های سفره مردم تطبیق ندارد و فاصله اعداد و ارقام اعلامی با سفره های مردم بسیار است.


عملا باید گفت که  تورم ۴۵ درصدی جای واقعی  ۴۴۵ درصد دارد و گرانیهای موادغذائی و دارو و مسکن و۴ هزار نوع کالای مصرفی صدها درصد گران و کمرشکن شد و در واقع دولت سیزدهم بجای آوردن رفاه، آرامش و آسایش برای مردم ایران، افسردگی، ترس، ناامیدی و دغدغه های تامین آن از سوی خانواده ها را عامل شد.
امروز مشکل این مردم موضوعات مهمتری از مسائل مورد توجه دولتمردان است و خانواده های ایرانی امیدی به آینده را در افقها هم نمی بینند.
باید پذیرفت دولت قادر به مهار و اداره اوضاع نابسامان اقتصادی در کشور نیست، علیرغم حمایت های مقام معظم رهبری از دولت و مجلس چاره کار و خروج کشور از این ابربحران تورم زده گامی موثر برنداشته شد و عملا باید چاره ای دیگر اندیشید واقتصاد کشور را از نابودی نجات داد.
مسئولان و کارگزاران دولت سیزدهم؛ به داد این مردم برسید، به داخل مردم بروید، بامردم همدردی و همراهی کنید و غمخوار مردم باشید که حداقل تسکینی بر آلام ملت بویژه قشر آسیب پذیر باشید.
به مسئولین و دولتمردان توصیه می‌شود از پشت میزهایشان بیرون بیایند و بدانند با ماشین های شیشه دودی و تشریفات و .... مردم داری نمی شود، بانک مرکزی و وزارت دارائی و سازمان برنامه و بودجه قادر به ارائه برنامه درست درمان برای مهار ابر تورم و ابر بحران ارز و سیاستهای مالی و پولی وجلوگیری از سقوط ارزش پول ملی به دره اقتصادی نیست و راهکار آن چاپ اسکناس بدون پشتوانه و ریختن آن به بازار جز نابودی اقتصادی کشور نیست با این روش ره بجائی نبرده و نخواهد برد.
ایران محتاج مدیران ناکارآمد و بی تخصص و بی تجربه نیست، ایران قحط الرجال نیست، مملکت محتاج توسعه واقعی صنعتی و تولیدی با اتکا به واردات و صادرات به تمام دنیاست و مسئولان بدانند؛ ملت نماینده انتخاب نکرده که فقط نوکر سیاستهای شعاری دولت شود.
بیائید بخاطر ۸۵ میلیون ایرانی به خود آئید، در سطح کلان ملی بازنگری کنید، با این جوانان، فرهیختگان، متخصصین، دانشمندان و دانش پژوهان مشورت و از توان علمی و تخصصی آنان بهره گیرید.
دیگر دوران خودی و ناخودی، جریان سازی های سياسي ، حزبی ، جناحی، چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلب و.......سپری شده و گذشته است. ایران را متعلق به یک دسته و گروه وجناح ندانید، ایران متعلق به ۸۵ میلیون ایرانی است، برای حفظ ملیت ،اصالت ، هویت ایرانی و فرهنگ غنی آن و باورهای عمیق دینی آن گام‌های اساسی و گره گشا در حوزه اقتصاد بردارید و کشور را از این آشفته بازار بی مدیریتی و بی تدبیری نجات دهید .
راهبرد رهبری فرزانه انقلاب " مهار تورم و رشد تولید " در سال ۱۴۰۲ است که عملا با بی تدبیری و بی برنامگی مدیران دستگاهها و عدم نظارت عالیه دستگاههای ناظر به " بهار تورم و سقوط تولید " هدایت شد.
رشد بی حساب و کتاب قیمت خودرو و مسکن و مهمتر از همه آنها ارزاق عمومی و خدمات اجتماعی امان از مردم بریده است و هیچ امیدی به تدابیر مدیران و دولتمتدان برای مهار آن نیست.

مهمترین مشکل اساسی مدیریت ارائه آمارهای غیر واقع و با فاصله [ از] واقعیت‌های روز جامعه از سوی دستگاههاست که مبنای تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیریهاست.
وزارتخانه های مهم صمت و آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی با سرپرستی مدیریت می‌شود و عملا مجالی برای تصمیم گیری و نظارت و مدیریت درست در کشور در این سه حوزه اثرگذار در اقتصاد و ساماندهی اوضاع نابسامان امروز جامعه نیست و همچنان دغدغه های جامعه و حتی رهبری فرزانه انقلاب در این حوزه ها شدت دارد.
فصل جابجایی مسکن برای مستاجرین را در پیش داریم و هزاران مشکل فراروی مستاجرین آنهم در شهرهای بزرگ و کلان شهرها وجود دارد که دغدغه ای مهم برای خانواده هاست.
خدمات اجتماعی قیمت کرایه های خودروهای عمومی درون و برون شهری افزایش بسیار داشته و مردم از حداقل امتیازات و خدمات که دولت مستقیم در مدیریت ان نقش دارد هم فشاری مضاعف بر مردم وارد کرد.
آقایان مدیر و مسئول، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اندکی تامل کنید و اوضاع نابسامان اقتصادی کشور را با ورود مسئولانه در جامعه سامان بخشید و نگذارید ادامه این روند و فرایند موجبات کاهش اعتماد عمومی به دولت و مجلس را حاصل شود.
خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل


یادداشتی به قلم عبدالرسول جوادی بالاجاده

نکته : انتشار این یادداشت به معنای بیان دیدگاه این رسانه نیست و صرفا در راستای گسترش اطلاع رسانی است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر