c_300_250_16777215_10_images_94079.jpg

 


ترکمن سسی : مهران دالوندی - تکنیک‌هایی وجود دارد که در گفت و گو ها بسیار کارساز و کاربردی هستند.



یادم هست شخصی می گفت که به شدت درگیر یک فیلم سینمایی بودم و در حقیقت با آن فیلم ارتباط برقرار کرده و انگار درون آن فیلم فرو رفته بودم .من شش دانگ حواسم با آن هنرپیشه ها بود و از صحبت های اطرافیان غافل بوده تا اینکه.ناگهان همسرم تلویزیون را با کلی نارضایتی خاموش کرد!!!یک راه این بود که داد و بیدادکنم و زمینه یک تنش، حتی قهر و طلاق را بوجود بیاورم ولی من راه دوم را انتخاب کردم و با آرامش تمام رو به او کردم و گفتم :
مدتی بود که در فکر خاموش کردن تلویزیون بودم ولی حوصله نداشتم .خیلی ممنون که تلویزیون را خاموش کردی .دست هایم را بالا بردم و گفتم :آخش.  این موضوع با لبخند طرفین ختم به خیر شد .


این همان خلع سلاح روانشناسی است که از بسیاری از مشاجرات ،دعوا ها ، نزاع ها و ادامه آنها  ممانعت می کند.


مثلا اگر کسی به طعنه به شما گفت که شما چاق هستید.شما بگویید : من چاق نیستم ،من خیلی چاق هستم .البته اگر با چاشنی تبسم هم همراه باشد کارکرد بیشتری دارد.


در مورد تمسخرها و نام گذاری های سخیف نیز این موضوع کارکرد های فراوانی دارد و در بیشتر مواقع می توان با خلع سلاح روانشناسی از دعواها و...پیشگیری کرد.


✍️مهران دالوندی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر