c_300_250_16777215_10_images_11868.jpg

 

ترکمن سسی – عبدالرضا نظری - صبح چهارشنبه ۲۰ اردبیهشت، دوستم عبدالسلام سن سبلی که یکی از فعالان فرهنگی و مسول پایگاه آتش نشانی روستای قره بلاغ است تماس گرفت و از برگزاری مسابقات قرآنی در حوزه علمیه قره بلاغ خبر داد.


 بلافاصله از روستای آزادتپه (شاغال دفه) به سمت روستای همجاورمان، قره بلاغ پیاده راه افتادم. در مسیرم راننده پرایدی که دانش اموز قره بلاقی را به این روستا میرساند در کنارم توقف کرد و سوار ماشین شدم.

درست کنار درب ورودی حوزه علمیه پیاده شدم. نماز جماعت ظهر تازه تمام شده بود پس از نماز ظهر از مدیر حوزه علمیه قره بلاغ استاد امجد آخوند نظری کسب اجازه نمودم. وی استقبال و خوش آمد گویی کرد، دراین فاصله آخوند محمد ادریس قاری قوجق نژاد مجری توانای جامعه روحانیت حوزه قره بلاغ به جمع ما اضافه شد.


با او شماره تلفن رد و بدل کردم و جلو سالن غذا خوری آخوند آنا بهجه را دیدم. با او وارد جمع ۴۰ نفره قاریان و حافظان شدیم. در بین قاریان از نونهال تا بزرگسال آمده بودند. قاری روشندل سعید مارمایی از روستای باغلی مرامه هم آمده بود. او گفت متولد  ۱۳۷۶ و حافظ کل قرآن است. قاری سعید مارمایی عنوان های برتر در مسایقات قرآنی کسب  کرده بود .


شرکت کننده کم سن و سالی هم آمده بود. او متولد ۱۳۹۱ اهل بندر ترکمن بود و خود را قاری محمد زاهد بگی از دارالقران استاد ییحی قاری شیخی معرفی کرد. بعد که پرس و جو کردم متوجه شدم محمد زاهد ، جوان ترین شرکت کننده مرحله نهایی پنجمین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم در قره بلاغ است.

 

در محوطه حوزه علمیه قره بلاغ ، محل برگزاری این مسابقات چهار بنر جالب توجه مرا جلب کرد. اسامی نفرات برتر چهار دوره قبل این مسابقات با طراحی جالبی تهیه و در معرض دید حاضران در محوطه قرار داشت. ابتکار جالبی بود که واحد فرهنگی حوزه علمیه انجام داده بود. پیش خودم گفتم سال آینده تعداد این بنرها پنج عدد خواهد بود و نفرات برتر مسابقات امروز نیز در کنار این بنرها اضافه خواهد شد.


مسابقات با نظم خاصی درحال برگزاری بود. شرکت کنندگان به ترتیب در جایگاه قرار می گرفتند و هشت نفر از داوران که پشت یک میز بزرگی نشسته بودند با دقت به قرائت شرکت کنندگان گوش می کردند. در فرصت های مناسب توانستم با تعدادی از اساتید و قاریان گفتگو بکنم و عکس های دلخواه خودم را از این رویداد تهیه بکنم.


در حین مسابقات دوباره استاد امجد آخوند را دیدم. گفتم از حضور در این مکان انرژی مثبت گرفتم و حال خوبی دارم و ایشان گفت این حکمت خداوندی است اگه با خلوث وعقیده خالص وارد فضای دینی و قرآنی بشوی حتما از ثمرات و نعمات معنوی آن بهره مند می شوید.

 

c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-05-10_15-14-51.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر