c_300_250_16777215_10_images_73488.jpg
ترکمن سسی - کاربری با اشاره به اینکه افراد استعداد ابتلا به بیماری کرونا را دارند و ابتلا به آن پیامدها و نتایج نامطلوبی پیش خواهد آورد نوشته است برنامه های تبلیغاتی پیشگیری از شیوع کرونا باید با استفاده از عنصر ترس برانگیختگی لازم را در مخاطب ایجاد کند.


در روزهای گذشته یادداشتی به قلم وحید حاج سعیدی یادداشت نویس گلستانی با عنوان " ویروس کم سوادی و بی فرهنگی خطرناک تر از ویروس کرونا "در این رسانه منتشر شد که در آن از کم توجهی برخی افراد جامعه به توصیه ها برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انتقاد شده بود.
در پی انتشار یادداشت مذکور یکی از کاربران رسانه ترکمن سسی با عنوان بنیامین نیرومند با ارسال یادداشتی در انتقاد از تاثیرگذاری چنین یادداشت اشاره شده بر رفتار افراد جامعه نوشته است:


در یکی از پست های قبلی ، شخصی آمده و از ویروس کم سوادی و بی فرهنگی صحبت کرده که بیشتر جنبه تقابلی دارد و بنظر می رسد چون این شخص در مجاب کردن مخاطب کم آورده است ، از چنین واژه های چالشی استفاده کرده که بخشی از نتایج معکوس حاصله را در کپشن و هم چنین تصویر ها نشان داده اید .
بنیامین نیرومند در ادامه نوشته است :
یکم : اولین مدل بازاریابی اجتماعی حوزه سلامت، در سال 1950 توسط کارکنان خدمات سلامت عمومی امریکا ارائه شد. آنها تلاش می‌کردند تا در پژوهشی به بررسی چرایی مشارکت و عدم مشارکت افراد برای کنترل بیماری سل بپردازند.
دوم : اجازه دهید تطبیقی سریع و کوتاه از اصول این مدل برای شرایط امروزه داشته باشیم. طبق این مدل، برای عمل مخاطب به رفتار مطلوب برای مقابله با بیماری کرونا که شامل ماندن در خانه، شستشوی دست و رعایت نکات بهداشتی می‌شود، ابتدا باید این باور در فرد به وجود بیاید که او استعداد ابتلا به بیماری را دارد و در معرض خطر است. علاوه بر این در صورت ابتلا به بیماری، برای او پیامدها و نتایج نامطلوبی پیش خواهد آمد. مثلا ممکن است در کام مرگ گرفتار شود و یا حتی در صورت بهبودی، بخشی از سیستم تنفسی او تخریب شده باشد.
سوم : در نهایت اگر برنامه تبلیغاتی توانست با استفاده از عنصر ترس، برانگیختگی لازم را در مخاطب ایجاد کند، او به دنبال راهکار پیشگیری خواهد بود که به آن رفتار مطلوب می‌گوییم. رفتار مطلوب نباید هزینه‌های چندانی برای فرد داشته باشد و فرد باید به این باور و ادراک برسد که در صورت تبعیت از رفتار مطلوب، او در معرض خطر قرار نخواهد گرفت.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر