c_300_250_16777215_10_images_000000000000000000000000000000oioj00hfdzx000000000.jpg

ترکمن سسی-معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد در سفر وزیر راه و شهرسازی به ترکمنستان درباره ساخت پروژه های مشترک راهسازی، صدور خدمات فنی و مهندسی،تسریع در ساخت پل سرخس و اجرای عملیات آزادراه عشق آباد- ترکمن آباد به طول 600 کیلومتر به دست پیمانکاران ایرانی رایزنی شد.

 

به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، «علی نورزاد» افزود: وزیر راه و شهرسازی به دعوت رئیس جمهوری ترکمنستان به منظور توافق بر سر ساخت آزادراه عشق آباد- ترکمن آباد با مدیریت شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و با استفاده از توان پیمانکاران و مشاوران ایرانی به این کشور سفر کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از دیگر موضوع های این سفر پیگیری روند ساخت پل مرزی سرخس و جاده سرخس- تجن و سایر پروژه های راهسازی مشترک در ترکمنستان بود.

نورزاد اضافه کرد: بررسی آخرین وضعیت ترانزیت جاده ای و ریلی بین دو کشور از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود و مقرر شد تا ماه آینده پیشنهاد های طراحی و گزینه های ساخت آزادراه عشق آباد - ترکمن آباد از سوی شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل به طرف ترکمنستانی ارایه و پس از بررسی، نتیجه نهایی اعلام شود.

وی صدور خدمات فنی به کشور ترکمنستان را از دیگر دستاوردهای این سفر عنوان کرد و افزود: تاکید ما این است که این آزادراه به دست شرکت های توانمند راهسازی ایرانی اجرایی شود و طرف ترکمنستانی برای تسریع در روند اجرای این پروژه قول همکاری داد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره پل سرخس- سرخس گفت: این پروژه 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مدارک و مستندات مالی به منظور پرداخت سهم طرف ترکمن ارایه و مقرر شد در صورت پرداخت سهم مشارکت، این پروژه تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

به گزارش ایرنا، بیست و هفتم شهریورماه همزمان با سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه به ترکمنستان، فرودگاه بین المللی عشق آباد با ظرفیت جابجایی 14 میلیون مسافر در سال از سوی رئیس جمهوری ترکمنستان افتتاح شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر