c_300_250_16777215_10_images_25006.jpg

 


ترکمن سسی - دکتر "سراج الدین قزل" از روستای قازان قایه شهرستان مراوه تپه به عنوان پزشک نمونه استانی برگزیده شد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، دکتر "سراج الدین قزل" پزشک مرکز خدمات جامع سلامت روستای قازان قایه و فرزند آخوند ناصر محمد قزل امام جمعه قازان قایه شهرستان مراوه تپه به عنوان پزشک نمونه استانی برگزیده شد.

در این رابطه آخوند ناصر محمد قزل امام جمعه قازان قایه طی گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: دکتر سراج الدین قزل، تربیت یافته دین هستند.

وی با اشاره به اینکه، طلبه دانش آموز، پزشک نمونه امروز، تربیت یافته حوزه علمیه و دین هستند، افزود: خداوند متعال را شاکریم که امروز با تلاش و کوششی که از فرزندم دکتر سراج الدین قزل در سطح استان گلستان دیده شده است برای تشویق و قدردانی از تلاش های وی، به عنوان پزشک نمونه انتخاب شده است.
امام جمعه قازان قایه ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی گلستان، شبکه بهداشت و درمان استان و شهرستان، گفت: پسرم سراج الدین وقتی به دنیا آمد، وی را خدمت استاد بزرگم مرحوم یار محمد آخوند نظری که پیر و مرشد تمامی ترکمن صحرا محسوب می شود بردم و در ادامه مرحوم استاد نظری به خاطر علاقه ای که به پیر و مرشدشان داشتند، فرزندم را به نام سراج الدین نام گذاری کرد و از من تعهد گرفت که وی حتما وقتی بزرگ شد طلبه شود.
آخوند قزل در ادامه افزود: سراج الدین از دوران کودکی به عنوان طلبه در حوزه علمیه قازان قایه مشغول بود و می توان گفت که در داخل حوزه بزرگ شد و وقتی به سن 7 سالگی رسید به عنوان دانش آموز دوران ابتدایی، هم به مدرسه می رفت و هم به حوزه علمیه می آمد.
وی با اشاره به اینکه، دکتر سراج الدین تربیت یافته و بزرگ شده حوزه می باشد، اظهار کرد: سراج الدین در مقطع سوم راهنمایی در دبیرستان نمونه کلاله قبول شد و در آنجا هم دروس حوزی خود را ترک نکرد و ادامه داد و با اساتیدی همچون آخوند نیازی همکاری می کرد و به حوزه علمیه آنها رفت و آمد داشت.
امام جمعه قازان قایه افزود: سراج الدین بعد از اخذ دیپلم در کنکور شرکت کرد و در رشته پزشکی پذیرفته شده و برای ادامه تحصلات دانشگاهی به دانشگاه پزشکی زاهدان رفت و در آنجا نیز ارتباط خود را با علما حفظ کرد و همراه تحصیلات دانشگاهی، با اخلاق، زهد و تقوا آشنایی پیدا کرد.
آخوند قزل گفت: سراج الدین بعد از اتمام دوران دانشگاه به خدمت مقدس سربازی رفت و در نیروی زمینی سپاه مشغول به خدمت شد و مدتی در بهداری سپاه سبزوار و مدتی هم در بهداری سپاه گنبد کاووس مشغول به خدمت بود و بعد از فارغ التحصیلی نیز به عنوان پزشک خانواده در روستای قازان قایه شهرستان مراوه تپه مشغول به خدمت و فعالیت هستند.
وی بیان کرد: تمام خانواده ما سر یک سفره غذا می خوریم و طبق سنت و عادت مان فرزندان پسرم بعد از اتمام غذا، دعای سفره را به عهده دارند و با تلاوت قرآن کریم خداوند متعال را شکر می کنند. جلال الدین و سراج الدین هر دو این رویه را ادامه داده و با تلاوت قرآن کریم و این آداب تربیت قرآنی، الحمدالله سبب این شده است که تربیتی خوب و قرآنی داشته باشند و در امورات زندگی نیز با احترام و رفتار و کردار خوبی با پدر و مادر کهن سالشان دارند.
آخوند قزل بیان کرد: خداوند متعال را شاکریم که سراج الدین طلبه دانش آموز بود و از طریق حوزه علمیه و فراگیری علوم دینی تربیت یافت و بزرگ شد و امروز مایه خوشنودی و سربلندی ما می باشد.

خبرنگار : رستم جرجانی

 

c_300_250_16777215_10_images_25008.jpg

 

 

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر