c_300_250_16777215_10_images_25002.jpg

 

ترکمن سسی - رحمت اله رجایی مدیرعامل خانه فرهنگ و رسانه گلستان، در مراسم تجلیل از ولی محمد خوجه در گنبدکاووس گفت: برنامه های خانه فرهنگ و رسانه استانی و با هدف تعاملات فرهنگی و تبادل تجارب است.

 

شهر تاریخی جرجان و دیار برج بلند قابوس ، دیار مشاهیر و بزرگان بسیاری است که معرفی آن چهره های برجسته برای نسل جوان احساس می شود.

تشکل مستقل فرهنگ و رسانه با مجوز رسمی از سال ۱۴۰۰ برنامه های متعددی بدون محدودیت به مکان خاص و با نگاه استانی در دو حوزه فرهنگ و رسانه اجرا می کند.

در قالب این تشکل تاکنون ۱۲ جلسه برگزار کردیم. از جمله با موضوعات فصلنامه فراغی ، سمفونی استرآباد، اله قلی نظری به عنوان یک پیشکسوت هنری، کتاب فرهنگ کتولی در علی آبادکتول، صنایع دستی استان،گردهمایی اهالی رسانه در سالن نگاه تالار فخرالدین اسعد گرگانی، نرجس رحمانی به عنوان یک فعال فرهنگی، احمدی جهانگرد گرگانی ، نصرت اله علیمی به عنوان یک پیشکسوت، روزنامه گلشن مهر در گرگان و بزرگداشت روز گرگان. و امروز برنامه( عصر سه شنبه) کنونی سیزدهمین برنامه تشکل درباره کتابخانه خصوصی ولی محمد خوجه است که در گنبدکاووس در حال برگزاری است.

دلایل انتخاب این برنامه:
جالب بود که خوجه بعد از سربازی تحصیلات خود را ادامه داده و این انگیزه تحصیل وی
توجه به کتاب در این دکره و تاسیس یک مجموعه خصوصی و یک موزه فرهنگی خصوصی در گنبدکاووس.

وجود این نوع مراکز از شاخصه های توسعه یافتگی هر شهری است.

تدوین شجره نامه خانوادگی نبز از کارهای ولی محمد خوجه است. وی اهل نوشتن و اهل سفر است. کشف نسخه خطی دده قورقوت نسخه ترکمن صحرا توسط ولی محمد خوجه نیز موجب افتخار و خرسندی است.


جمع آوری اسناد فرهنگی منطقه و ارج نهادن به آنها کار ارزشمندی است که ولی محمد خوجه آن را دنبال می کند و جای تجلیل و قدردانی دارد.
بهترین مکان اجرای برنامه سیزدهم خانه فرهنگ و رسانه نیز همین مکان کتابخانه خصوصی ولی محمد خوجه است.

مراوده فرهنگی با دوستداران در گنبدکاووس را دوست داریم تا از تجارب دوستان استفاده کنیم. ارتباطات فرهنگی برای دو طرف مراوده دارای فایده است.
هدف از اجرای این برنامه نیز گسترش مراودات و ارتباطات فرهنگی متقابل است. همکاری متقابل فرهنگی را نیاز داریم.
مراسم تجلیل از ولی محمد خوجه توسط تشکل خانه فرهنگ و رسانه گلستان با حضور جمعی از دوستداران فرهنگ و ادب (عصر سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳) در کتابخانه خصوصی وی در چای بویین گنبدکاووس در حال برگزاری است.

 

c_300_250_16777215_10_images_photo_2024-10-15_17-03-43.jpg

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر