c_300_250_16777215_10_images_2015_3478063.jpg

 

ترکمن سسی - تاکنون عضویت نمایندگان مردم گلستان در کمیسیون های تخصصی مجلس دوازدهم شورای اسلامی در سال اول، تقریبا مشخص شده است.


به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی، رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا، با رای اعضای کمیسیون انرژی مجلس به عنوان نایب‌رئیس اول این کمیسیون انتخاب شده است. وی در مجلس یازدهم نیز در این کمیسیون حضور داشت.
عبدالجلال ایری، نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان نیز به‌عنوان سخنگوی کمیسیون عمران انتخاب شده است. وی در مجلس یازدهم نیز سابقه عضویت در این کمیسیون را دارد.
همچنین عبدالغفور امان‌زاده، نماینده دیگر مردم گرگان و آق‌قلا به همراه جمشید قائم‌مقام، نماینده مردم آزادشهر و رامیان، در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست عضو شدند.
رحمت‌الله نوروزی، نماینده مردم علی‌آبادکتول نیز در کمیسیون اجتماعی قرار گرفت.
سید نجیب حسینی، نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه‌تپه هم به عضویت کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات درآمد.
هنوز تکلیف عضویت تعدادی از نمایندگان از جمله عبدالحکیم آق ارکاکلی، نماینده مردم گنبدکاووس در کمیسیون ها مشخص نشده است.


بر اساس گزارش معاونت قوانین مجلس در امتیازبندی نمایندگان برای عضویت در کمیسیون‌ها ابتدا مدرک تحصیلی و بعد سابقه کاری، اجرایی، نمایندگی ، سابقه عضویت در کمیسیون تخصصی مورد درخواست مد نظر قرار می‌گیرد. چنانچه تعداد متقاضیان برای عضویت در یک کمیسیون خاص همچون کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون امنیت ملی از سقف تعیین شده اعضای آن کمیسیون بالاتر باشد اولویت با کسانی است که امتیاز بیشتری برای عضویت در این کمیسیون‌ها داشته باشند.
گفته می شود در مواردی حجم تقاضای نمایندگان برای عضویت در کمیسیون‌هایی مانند کمیسیون برنامه و بودجه، انرژی، صنایع و معادن و امنیت ملی از سقف تعیین شده بالاتر رفته است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر