c_300_250_16777215_10_images_23612.jpg



ترکمن سسی – نازمحمد یگن محمدی - از ویژه گی ها ی والیبالیست های ترکمن صحرا ، پرش های فنرمانند بلند بود که سینه هایشان بر فراز تور می آمد و در همان هنگام ضربات سنگین و مهلک را بر توپ وارد می کردند که مهار آن کار هر کسی نبود.


آنها به آسانی خسته نمی شدند. امکانات در آن دوره کم بود و سالن های سرپوشیده نبود. اوایل روی زمین های خاکی بازی می کردند. بعدها بتون شد.

در دهه 40 شمسی گنبد جزو استان مازندران بود. تیم والیبال گنبد، تیم والیبال بابل را برده و به تیم آمل باخته بود. پس از چند سال مجددا در مسابقه ای تیم آمل را با وجود داشتن ملی پوشان سرشناسی مثل ملوکی ، طریقتی ، ملک لو را می برد و قهرمان مازندران می شود.

 در رقابت های قهرمان کشوری در شیراز ، با حذف تیم تهران ، بعد از اصفهان و همدان قهرمان سوم کشور می شود. تعدادی از بازیکنان از جمله آرازجان مسلمی به تیم المپیاد دعوت می شوند. از بازیکنان قدیمی گنبد داولی بحری که اسپک را در محوطه 3 متری زمین حریف می کوبید. و هنوز هم ورزش دوستان جمله معروف تماشاگران آن موقع را بیاد دارند که هنگام کوبیدن داولی فریاد می زدند «« داولی چوم ».

 مجید گنبدی معروف به مجید آلمانی ، با اسپک های تیز کوتاه، امتیازاتی در لحظه های حساس می گرفت. و توپ های مرده را که بطرف جایگاه تماشاگران می رفت را می گرفت.
     
حاجی محمد یگن محمدی در هر منطقه زمین مثمر ثمر بود، بخصوص در توپ گیری ساعد مهارت خاص داشت. همه ی بازیکنان عرق و تعصب تیمی داشتند و در حساس ترین لحظه ها تیم را از شکست حتمی نجات می دادند. با هم رفیق و برادر بودند . هنگام ناکامی تیم به شدت ناراحت شده و گریه می کردند. دنبال مال و ثروت اندوزی نبودند. صاف و ساده و صادق. نه تنها ریالی نصیبشان نمی شد بلکه از جیب خودشان هزینه می کردند.

جوانان ورزشکار غیرتمند امروز ، قدر ورزشکاران قدیم را ارج نهید و به آنها افتخار کنید و اخلاق پهلوانی و قهرمانی آنهارا ، سر لوحه و سر مشق خود قرار دهید . مطالبی که نگارش شد ، قطره ای از خاطرات این عزیزان متین و شریف می باشد.                                  
نازمحمد یگن محمدی
گنبدکاووس، ترکمن صحرا

c_300_250_16777215_10_images_photo_2024-06-15_08-03-10.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر