c_300_250_16777215_10_images_photo_2024-06-09_20-52-31.jpg

 

ترکمن سسی - با هدف حفظ و احیای ذخایر ارزشمند آبزیان دریاها، مراسم متمرکز رهاسازی ۴۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی و خاویاری همزمان در 5 استان کشور با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران برگزار شد.


مراسم رهاسازی بچه ماهیان استخوانی و خاویاری در استان گلستان نیز همزمان با مراسم متمرکز امروز یکشنبه 20 خرداد 1403 در غرب روستای خواجه نفس در کناره گرگانرود با حضور جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و جامعه صیادی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، اسماعیل جباری مدیرکل شیلات گلستان در نشست خبری حاشیه این مراسم در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: گونه غالب و با ارزش ما کپور گونه بومی است و امسال ۷۵ میلیون قطعه بچه کپور و ۷۴۰ هزار بچه ماهی غصروفی نیز در مرکز شهید مرجانی تولید شده و در آب های استان در حال رهاسازی هست.
وی افزود: شرایط آبی خوب امسال زمینه مناسبی بود تا در سد وشمگیر ۳۵ میلیون قطعه بچه ماهی در مرکز بازسازی ذخایز آبی گلستان تولید شود. تا کنون ۱۱۲ میلیون بچه میگو در مرکز گمیشان ذخیره سازی شده و ۳ کیلومتر دریا لایروبی شده تا آب پایدار و تولید و استغال پایدار تحقق یابد. عمل آوری میگو در ۱۰مرکز در استان انجام می شود و با۸۰ درصد صادرات تولیدات میگو ۱۵ میلبون دلار ارزآوری می شود. هزار نفر اشتغال پایدار و دو هزار نفر غیر مستقیم در این بخش فعالیت می کنند.
جباری خاطر نشان کرد: امسال با وجود پسروی آب دریای خزر فعالیت مجتمع میگوی گمیشان با حرکت جهادی جامعه صیادی و مدیران و حمایت استاندار در حوزه اقتصاد دریا، تداوم دارد. تولید میگوی گلستان در سال گذشته به میزان۳۷۰۰ تن بود و امسال نیز حدود ۴۰۰۰ تن پیش بینی می شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر