c_300_250_16777215_10_images_947_23293.jpeg

 

ترکمن سسی - رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: طی ۱۱ ماه سالجاری ۶۴٨ هزار تن کالا به ارزش ٣١٠ میلیون دلار از استان گلستان صادر شده است که از نظر وزنی ۵۴ درصد و ریالی ۴۶ درصد رشد داشته است.

 

به گزارش خبرنگا ترکمن سسی، امیر یوسفی در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان افزود: لبنیات، رب گوجه، ید، مواد شوینده، خرما، پسته، ماشین آلات، گل و گیاه، پای مرغ، تخم مرغ، میگو، خوراک آبزیان، پلی استایرن، میوه و سبزیجات از مهمترین اقلام صادراتی استان گلستان به 28 کشور جهان است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با بیان اینکه، یکی از برنامه های اصلی اتاق بازرگانی گرگان، گسترش وضعیت ارتباطات با کشورهای همسایه است، اظهار کرد: در سال جاری، چهار هیئت تجاری از گلستان در کشورهای همسایه حضور یافتند و همچنین میزبان 14 هیئت تجاری خارجی بوده ایم که نسبت به سال گذشته، ۸۰ درصد رشد داشته است.
یوسفی با اشاره به اینکه، بیشترین مقاصد کشورهای صادراتی ما، ترکمنستان، قزاقستان و عراق است، افزود: پاکستان، ازبکستان، رومانی، روسیه و ارمنستان مقاصد بعدی صادرات کالا از گلستان هستند.

وی همچنین گفت: ترکمنستان همسایه مهمی در حوزه صادرات برای گلستان است و ایجاد سرکنسولگری ترکمنستان در گرگان را در حال پیگیری هستیم.
رئیس اتاق بازرگانی گرگان با اشاره به فعالیت 10 کمیسیون متشکل از افراد توانمند و باتجربه در اتاق بازرگانی گرگان بیان کرد: به منظور آموزش صادرکنندگان، در این مدت ٩٢ دوره آموزشی با شرکت ١٣ هزار و ۵٠٠ نفر برگزار شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ٢ برابر رشد داشته است.
یوسفی در ادامه سخنان خود با اشاره به صدور تعداد ۷۵۰ فقره کارت های بازرگانی در اتاق بازرگانی گرگان، افزود: امسال ۱۹۵ فقره کارت بازرگانی تحویل داده شده است.

رستم‌جرجانی
خبرنگار و فعال رسانه ای

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر