c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-05-17_16-49-05.jpg

 


ترکمن سسی - احمد قربانف سفیر ترکمنستان در ایران گفت: مختومقلی فراغی برای ما ترکمن ها و زبان و ادبیات ترکمن اهمیت بسیاری دارد همانگونه که حافظ شیرازی و سعدی شیرازی برای ایران و زبان و ادبیات فارسی اهمیت دارد.


به گزارش خبرنکار ترکمن سسی، احمد قربانف سفیر ترکمنستان در ایران ظهر امروز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در همایش بزرگداشت 290 مین سالگرد تولد شاعر و عارف ایرانی ترکمن مختومقلی فراغی در دانشگاه گنبدکاووس اظهار کرد: ما مختومقلی فراغی را پدر زبان و ادبیات معاصر ترکمن می دانیم و از مسئولین ایرانی برای برگزاری مراسم های نکوداشت و حفظ میراث مختومقلی فراغی قدردانی می کنیم.

سفیر ترکمنستان در ایران با تشکر از دعوت مسولان استانی و کشوری برای شرکت این همایش گفت: برگزاری مراسم برای مختومقلی فراغی برای ما خیلی ارزشمند هست و ما فردا هم در مراسم نکوداشت مختومقلی فراغی که در آق توقای برگزار می شود شرکت می کنیم.

احمد قربانف افزود: فرهنگ ترکمنی در میان فرهنگ متنوع اقوام ایرانی جایگاه تعریف شده ای دارد و مفاهیم وحدت و همبستگی مطرح شده در این همایش ارزشمند است و ما در سطحی بالاتر از آن از برادری و خویشاوندی دو ملت یاد می کنیم و باید این رابطه حفظ و مناسبت‌ها تقویت شود.

سفیر ترکمنستان در ایران از برنامه‌ریزی برای برگزاری یک برنامه بزرگ و بین‌المللی در کشور ترکمنستان برای بزرگداشت این شاعر سرشناس خبر داد و گفت: قطعا مسئولان، شاعران و مختومقلی‌شناسان کشور دوست و برادر ایران برای شرکت در این مراسم دعوت خواهند شد.

گفتنی است همایش بزرگداشت 290مین سالگرد تولد شاعر و عارف ایرانی ترکمن مختومقلی فراغی در دانشگاه گنبدکاووس با محوریت مختومقلی فراغی، همبستگی اجتماعی و هویت ایرانی اسلامی در تالار حکمت برگزار شد.

خبرنگار : رحمان رحیمی سعید

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر