c_300_250_16777215_10_images_11980.jpg

 


ترکمن سسی - فرمانده انتظامی گلستان گفت: امروزه فضای مجازی زندگی انسان ها در سنین مختلف را تحت تاثیر خود قرار داده است.


سردار سعید دادگر در گفتگو با پایگاه خبری پلیس ، اضافه کرد: تهدیدات فضای مجازی روی قشر کودک و نوجوان جامعه تاثیراتی به مراتب جدی تر دارد چراکه این قشر از قوه ادراک و تحلیل ضعیف تری برخوردار بوده و این امر موجب سوء استفاده مجرمان سایبری می باشد.
این مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: برای نمونه پلیس استان گلستان طی عملیاتی موفق به شناسایی و دستگیری دو نفر که در استانی دیگر با تهدید دهها نفر از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، تصاویر شخصی آنها را دریافت کرده بودند، شد.
فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به این که این عملیات پس از شکایت خانواده یکی از کودکان به پلیس انجام شد، تصریح کرد: طعمه های این افراد کودکانی با سنین ۸ تا ۱۲ سال از اکثر استان های کشور بودند.

سردار دادگر با تقدیر از هوشیاری و نظارت هوشمندانه این خانواده گرگانی بر فعالیت مجازی فرزندشان که باعث پایان اقدامات مجرمانه این افراد گردید، تصریح کرد: راهکار درست این است که والدین ابتدا دانش و آگاهی خود را در زمینه فضای مجازی افزایش دهند و در مرحله بعد کودکانشان را در این مسیر پر پیچ و خم همراهی کرده و آموزش لازم به فرزندان خود بدهند.
وی افزود:مورد دیگر این است که والدین باید در فضای منزل رابطه ای صمیمانه با فرزندان خود داشته و از نیازهای آنان آگاه باشند تا مبادا نوجوانان و کودکان با خلأ عاطفی مواجه شوند که این خود می تواند سرآغازی برای ورود فرزندان به فضاهای ناسالم حقیقی و مجازی باشد.
سردار دادگر ادامه داد: در واقع هیچ نیازی نیست که کودکان در همه پیام رسان ها، پلتفرم ها و فضای مجازی حضور فعال داشته باشند و از تصاویر شخصی که سن و جنس آنها را برای مجرمان آشکار می سازد استفاده کنند.
وی افزود: حضور بی محابای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی آنها را به عنوان طعمه های سهل برای سوء استفاده مجرمان قرار می دهد.
فرمانده انتظامی گلستان گفت: افراد در سن و سال پائین باید تحت حمایت و مراقبت والدین رشد کرده تا در آینده برای اجتماع مفید واقع شوند.
این مقام ارشد انتظامی گلستان اضافه کرد: والدین نیز باید نظارت لازم بر فرزندان خود داشته د در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک ، مراتب را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهند.
سردار دادگر همچنین اعلام کرد: از آنجا که اتفاقات این پرونده در پیام رسان ها و پلتفرم‌های داخلی رخ داده است، ضروری است مسئولین مربوطه نظارت هوشمندانه و نرم افزاری بر محتوای بارگذاری شده داشته باشند تا شاهد بروز چنین اتفاقاتی نباشیم. پلتفرم‌های خارجی به هیچ عنوان انتشار چنین تصاویری را اجازه نمی دهند و صفحات این افراد را مسدود می کنند.


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر